Спотаява ли се предприемачка в теб?

Мога да започна тази статия по различни начини. Като например кажа за многото неща, които хванах да уча, когато преди пет години, разбрах че ще ставам родител.
Бих могла да напиша за многото неща, които исках да подхвана, след като станах майка. Логично би било да разкажа и за начинанието, което предприех преди малко повече от две години покрай второто ми майчинство.
Най-вече – мога да ви разкажа за успехите и грешките през цялото това време.

Но нека започна с това, че вие може и да не минавате по същия заобиколен път и в края на тази статия ще имате възможност да разберете дали има начин да си спестите усилия и спечелите познание.

Накратко и в няколко думи.

Покрай първата ми бременност мислех, че ме чака една дълга ваканция. С появяването на бебето постепенно ми се изясняваше колко много неща имах за учене и почти нито миг за отпускане. И въпреки голямата натовареност открих, че у мен има много повече енергия и сила, отколкото някога съм очаквала. Майчинството отключи у мен неподозиран ресурс за мобилизация и амбиция да правя, творя и помагам. Подобно на мои приятелки в същата позиция виждах света в каузи, хобита, нови професионални поприща.

Превеждах и пишех статии за тормоза над малките момченца и фалшивата фимоза. Разказвах колко прекрасно нещо е раждането и се чудех да не запиша ли акушерство. Практикувах с децата „мистични“ учения като алтернативни методи за захранване на бебета и изакването им от самото раждане в тоалетната. Водих битки със Софийска вода, абсурдните подлези  раздаващите крошета шофьори на автобуси 😀

От многото инициативи ме спечели една – пелените за многократна употреба. От идея, заразила ме с това, че ще спести пари на семейния бюджет, през безспорните ползи за децата ми, до бизнес-идея, която да ме запрати в дебрите на частния бизнес. Дори отвъд – до кауза за един по-чист свят за децата ни и всички поколения след нас.

Ето така се разви моят „професионален път“ по време на двете ми майчинства. В резултат – с партньорката ми в начинанието успяхме да наложим пелените и другите продукти на Close Parent на този изключително „сгъчкан“ пазар. Още повече – направихме бранда разпознаваем сред потенциалните ни клиенти. Без стотинка бюджет за реклама! Само с учене, личен труд и усилия. Гледам на Close като на третото ми „дете“, което също като Дребосъчето и Тиквичка, всеки ден от двете и половина години от появяването си, ме е изненадвало, радвало, ядосвало и отчайвало, за да ме усмихне отново и покаже, че всеки ден мога да науча нещо ново и всеки ден е нова възможност.

Работата ми за идеята „многократни пелени“ми даде сили и увереност, че мога да поема по съвсем нов професионален път и да търся професионалната си реализация там, където мисля че е сърцето ми – в творенето с думи. Започнах да уча и да се подготвям и, надявам се скоро, да се похваля с нов професионален път. Но да видим.

От разстоянието на времето си давам сметка, че много от трудностите и разочарованията, които преживях покрай Close, можех и да съм си спестила, стига да знаех как. А тези дни Събина ми нашепна, че има „лек“ специално за някой, който е решил да поеме по пътя на предприемачеството по време на майинството:

Става въпрос за еднодневното обучение

„Бизнес мама“

Бизнес мама

То е  предназначено за бъдещи интернет предприемачКи с начални познания в областта. Начални колкото поне да им се върти мухата за собствен бизнес. Обучението ще се проведе на 11 юни в „СЕРЕНДИПИТИ – пространства за общуване“, в София. Продължителността е 6 часа. Подходящо е за родители, които искат да работят от дома си или близо до семейството си и да реализират сами своите идеи за онлайн бизнес. Обучението се казва „Бизнес мама“, но съвсем не значи, че татковците не са добре дошли. Напротив, ще им се радват! Повече подробности прочетете на страницата на „Бизнес мама“.

Ако вече ви се струва интересно сега може да ви стане още повече:

Организаторите предлагат на някой от вас промоционален код за 50% отстъпка от таксата за участие, който някой от четящите тук може да получи!
Но има и още:

един от вас може да получи съвсем безплатно билет за обучението!

Предлагам ви следното – оставете ми коментар под статията, че искате да участвате в обучението. Споделете и на приятелите си за играта.
Кодът за 50% отстъпка от таксата ще изтегля с генератор за числа на случаен принцип.
А тъй като искам спечелилите наистина да имат полза от обучението – безплатния билет ще дам на този, който ми напише най-мотивиран коментар, защо му е необходимо обучението/как ще му помогне по пътя към започването на собствен бизнес.
Т.Е.
Не необходимо да ми пишете много, за да получите кода за 50%, но ако наистина искате безплатното обучение, ще трябва да запалите за каузата си и мен 🙂

Пишете до полунощ на 28 май, четвъртък, за да може победителите да бъдат определени до петък и да получат наградите си!
Очаквам ви!

20 responses to “Спотаява ли се предприемачка в теб?

  1. е, и ти стана истинска блогърка 🙂

    Успех в бизнеса! И да не го правиш, като онези от АОНСУ (последното е пожелание към обществото)

  2. Няма да участвам на събитието, но с удоволствие бих го препоръчал на няколко човека 🙂

  3. Може пък да ми проработи късмета. 🙂
    А пък ако ми дойде музата може и да ти се „подмажа“ с едно пространно сърцераздирателно слово колко е важно да присъствам на събитието. 🙂

  4. @yana като гледам, много е вероятно да спечелиш 🙂 А всъщност, мисля че наистина си заслужава. Още повече, че можеш да си и по пижама на събитието 😀

  5. Бих искала да присъствам на събитието т.к. смятам,че най-важното за една майка е да е близо до семейството си,а не да работи по цял ден затворена в офис за благото на някой алчен чичко, за жълти стотинки.Въможността да работя от вкъщи е една добра алтернатива хем да съм максимално близо до хората,които имат нужда от мен, хем това да не се отнася зле на бюджета на семейството ни,та за това бих се радвала ако имам тази възможност 🙂

  6. Благодаря за чудесната и вдъхновяваща статия!
    Само едно уточнение – офлайн е обучението и ще се проведе в СЕРЕНДИПИТИ – пространства за общуване.
    Ще е чудесен повод за среща и нови запознанства със съмишленици.

    https://www.facebook.com/serendipity.prostranstva

    Поздрави и успех:
    Хриси

  7. А аз мога да ти разкажа за всичките си идеи, които подхващам и не довършвам, някои дори не подхващам, а други вземат, че потръгнат. 😉
    Така че ще ми е много интересно да отида на този семинар и да чуя какво би било полезно за една майка да осъществи идеите си. 🙂

  8. Хриси, благодаря за забележката! Оправям и благодаря за възможността, която давате на хората с потенциал 🙂

  9. Още преди да забременея мислех за започване на свой проект, който да движа по време на бремеността си и в последствие след като родя, докато съм в майчинство. Но….имах много проблеми с кърменето, но толкова ГО исках(кърменето), че не се отказах в името на детето си и личните убеждения, че това е най-доброто за двете ни….и се гордея, че надмогах себе си заради дъщеря си (кърмя я все още :)). После трябваше да се настроя, че съм майка, съпруга и докаминя и ето, когато вече започнах да се справям успешно с всичко и да се наслаждавам на времето си с най-ценното – дъщеря си и да мога да съчетавам грижите за нея и евентуален свой проект…. то дойде време да се връщам на работа. Чувствам, че това е може би един от най-трудните моменти в живота ми, когато трябва да се разделя с нея – нито тя, нито аз го искаме…..Всеки трябва да се примири със своята роля. А аз само тъжно си мисля, че ще я виждам само сутрин и вечер само за няколко часа и то в най-важните за нея години, когато се оформя като личност…. Какво друго ми остава освен да търся вариант, при който да съм най-близо до детето ми! Вашата инициатива може да се окаже, че ще ми даде отговор на този важен за мен въпрос. Да мога да бъда до детето си, да мога да имам доходи и да подпомагам семейния бюджет, но най-много искам да правя с труда си значими неща и да бъда в полза на хората по някакъв начин. Все още вярвам, че ще намеря моя проект или може би той ме е намерил, но аз да не зная :)!

  10. В момента тече втората година на второто ми майчинство. Две деца, баща им – работещ от 8 до 20ч. Струва ми се невъзможно да се върна на работа със стандартно работно време. На кръстопът съм. През главата ми минаха хиляди мисли, преди да се загнезди трайно една – работа от дома. Започнах да инвестирам в себе си – първо – ще остана у дома още една година. Времето е най-ценният капитал. Второ – започнах да чета, да уча. И реших – ще си повярвам. Ще успея.

  11. Христина

    С удоволствие ще се включа, ако спечеля! 🙂

  12. Обещаното подмазване. 🙂
    Аз вече съм тръгнала по пътя и имам (донякъде) реализирана идея – библиотека за слингове; консултирам семейства, които се интересуват от използването на слингове. Стартирах и онлайн магазин със скромен за сега асортимент от слингове. Имам планове и желание да развия нещата като правя различни обучения например.
    Липсват ми обаче някои базови и доста важни познания в бизнес страната на нещата. Разбирам си много от работата, колкото и нескромно да звучи, но например маркетинга, счетоводство и разни такива аспекти са ми тъмна Индия и страшно много ме затрудняват да си върша работата и да не съм на загуба. За съжаление на този етап не мога да си позволя да наема хора да ми вършат тези неща и гледам да се самообучавам колкото мога.
    Мисля че това обучение „Бизнес мама“ ще ми помогне доста за да положа основите в областите, които не са ми ясни и да ми позволят да си върша работата по-гладко, както и да успея да развия останалите си идеи.
    Благодаря за възможността!

  13. Гергана Георгиева

    Здравейте, няма да коментирам колко ми е важно да бъда близо до двете ми момчета – на 4 и 2 г, колко е важно активно да участвам в отглеждането им и да бъда винаги близо до тях когато имат нужда от мен. Няма да го коментирам, защото за всички деца е важно да бъдат близо до майка си в най-ранните години от житейският си път, а не да бъдат подхвърляни между институции, баби и бавачки, докато майка им работи, за да отговори на изискването на съвременното общество да бъде едновремено успешна служителка, майка, съпруга и т.н.
    Искам да участвам в обучението, з ада придобия умения да реализирам мечтата си да бъда „Бизнес мама“, за да положа ново начало в живота си, моя и на двете ми деца. Да се погрижа за нашето бъдеще и за възможността да имат избор в живота си.
    Благодаря!

  14. Много ви благодаря на всички за споделените мисли и амбиции! Радвам се, че не съм се заблуждавала в убеждението си, че майчинството е период на големи промени и момент за подхващане на начинания! В петъчния предобяд, ето ги и победителите:
    Билет за обучението получава Ime!
    – Генераторът на числа избра кода за 50% от цената на билета да получи Mois.

    На победителките ще изпратя мейл и, моля да ми пишат възможно най-бързо с истинските си имена и информация за контакт! Ако смятат, че няма да е възможно да присъстват, моля да ми пишат, за да теглим от другите, които също толкова заслужаваха награда!

  15. Тъй като Mois, слечелила кода за 50% от цената на билета за обучението ще бъде възпрепятствана да го посети,трябва да посоча следващ печеливш. Генераторът избра Христина, на която сега ще пиша 🙂
    В случай, че и тя не може, ще ви пиша с молба за доброволка и, първата, която ми пише, че желае, ще получи кода! 🙂

  16. Искам аз 🙂 Ако става за все още незаписани 🙂

  17. Опа! Да се наредя, ако и другото момиче се откаже.

  18. Гергана Георгиева

    Здравейте, не съм се отказала от участие. Нареждам се на опашката и аз.

  19. Здравейте!
    Кодът за 50% намаление отива у Яна, която написа чудесно мотивиран отговор и беше от първа от „старите“ участнички, която изяви желание за нагарадата.
    Таня и Гергана, уверена съм, че и вие заслужавате и наистина ще получите ценни знания, ако посетите курса. Ако искате да разчитате на късмета си, мисля, че още можете да оставите коментар и при Миряна , и при Изи.
    А винаги можете да отидете и водени само от вътрешна мотивация, каквато убедена съм имате 🙂

  20. Сърдечно благодаря за прекрасната възможност! ❤

Вашият коментар