Буква „уай“… другото!

Трябваше да внасям едни пари по банков път миналата седмица.

Отивам в банковия клон, а там едно девойче…абе не девойче, че имаше барем 25-30 години, не е като да не е учила до сега. Разговаряме се, дърата-бърата. Стигаме до основание за внасяне на сумата.

Why Y?– Пишете „My Toys“.
– На латиница или кирилица? – пита ме тя и аз се зачудвам има ли разлика, но решавам да го направя по-интересно и избирам:
– Нека да е на кирилица.
– Ама на кирилица как да го напиша? Някак си…

Е, да, мисля си, „my“ ще изглежда като месеца на кирилица. Смешно е. Великодушна съм:

– Добре де, хайде на латиница.
– Чудесно. – изчуруликва тя и тръгва да пише преди да спре след няма и 5 секунди.
– Ама как искате да ви го напиша „тойс“?
– А?! Как как?  С „уай“! – в този момент забелязвам раздирания й от нерешителност показалец, който се въртеше бясно във формата на V около u, j и i! Накрая реши да се спре на u и аз в последния миг я спирам с:
– Другото „уай“! – насреща ми се облещват две недоумяващи кафяви очи – Онова до „т“-то.
– Ааа, „игрек“! – Предавам се! Мале!
– Да, аз съм добре с английския. – викам – Забравих как е на френски или немски.
– Да, да. То е! – казва доволна тя, че явно „знае“ и двата споменати езика.

Майкоууу, whY, не учат хората?

6 responses to “Буква „уай“… другото!

  1. Защо си мислиш, че спелуването е важно? И изобщо „знаенето“ на английски? Момичето работи в банка, не в преводаческа агенция, все пак.

  2. Ama mOlia ti se! Za kakvo na instina?! Nali na m@imunica si znae libeto! To tam drugOtO „филе“, „делете“, „канцел“, „еурО“ stigAT! :-Д

  3. Бикоуз ги мързи, бре Пипи ((:

  4. На немски не е игрек, а ипсилон😉
    Но в България е приета френското название на латинските букви, още от 18-и век

  5. Вижте сега, ангилийският е сбъркан език. Всичко му е наопаки „а“ е „ей“, „е“ е „ий“, „и“ е „ай“ воланите са им от дясната страна. Добре, че бройната им система не е като френската.

  6. @bozho то и това беше част от майтапа. Убедена съм, че, ако бях казала „китайски“, тя щеше да мисли, че „уай“ е на китайски🙂
    Яворе, да не говорим, че колко зор ми беше да го науча това пусто 90!🙂

Вашият коментар

