Дядо Тричко знае всичко…

Така започваше една моя любима детска песничка, която всъщност е стихче на Асен Разцветников:

Дядо Тричко знае всичко:
шие капи от чорапи,
мели трици от мекици,
върже крава със кощрява,
спира влака със кривака,
хваща раци със мустаци,
сбира круши със ботуши,
брули дюли със цървули.

И си я припомних в понеделник, когато се наложи да си оправям клавиатурата, точно както един Тричко би го направил. Но, накратко, какво стана…

Преди около година си поръчах из Китай нова клавиатура за стария лаптоп, че оригиналната нещо сдаде багажа. Да, но точно по него време Тиквичка тамън започваше да проявява интерес към технологиите и не щеш ли почти веднага ми изтъргна няколко клавиша. Повечето успях да натисна и щракна обратно, защото само бяха откачени от едната страна. Но тази на j-я не – беше напълно изтръгнат с все двете пластмасовки, неща прикрепващи го към основата. Голяма мъка ми беше, най-вече защото като пишеща по десетопръстната j-я ми е „домашния“ клавиш и неговтото мърдане е… ми беше като трескá в окото, която не можеш да махнеш. Не можеш, но след сума изгледани филмчета за закачване на бутона, не успях да го върна в оригиналното му състояние и трябваше да свикна с тая работа.

Карах си така до понеделника, когато, не щеш ли, тръгвайки да мъкна лаптопа, без да искам му закачих и изтъргнах едно копче. Помислих, че съм видяла сметката на j-я, но за голяма моя жалост, в ръката ми падна i. Ай, ами сега?! Завайках се, затюхках се, пък си рекох – е, поне колкото j ще го докарам. Как да я оправя тая проклетия сега? Ами как – ще гледам как съм оправила братчето му.

Понадигам j-я и си мърморя: „Това, значи е тук. Тези двете значи трябва да направят везна на двете чсти…“ Направих везна между двете дръжки на бутона и тръгнах да слагам, но в този момент разбрах, че съм обърнала единия елемент. Разкачвай отново, закачвай правилно. Цък, цък и взе че щракна идеално на мястото си. И за моя почуда от двете страни.

klaviatura

A! Това не трябваше да става така! Нали го направих както j-я?! Не би трябвало да щракне и от двете страни, защото примера ми не може, и е свободен от едната страна! И в този момент стоплих! Ами че аз съм оправила правилно новосчупения клавиш, гледайки грешно сглобен, който цяла година мисля, че е счупен и просто си е така! Ха честито! Сега само да успея да изтръгна грешносложения j, без да счупя тия тънки пластмаски  i да го оправя…

П.П.  Успях! Ура!😀

2 responses to “Дядо Тричко знае всичко…

  1. ще те викам да ми оправяш хардуера

  2. 🙂 Ако разполагаш с около година за диагностициране:)

Вашият коментар

