Ангели-пазители

Всички обичат Джизъс! Дори тираджиите! И, ако доскоро, въпреки че ме убеждаваха в това, бях скептично настроена към вярата на въпросната трудова прослойка, то днес силно вярвам в това.

Какво така внезапно отвори очите ми? Коя беше тази сила?

Вчера случайно се озовах на Околовръстното в София (наистина случайно🙂 ). И понеже рядко минавам от там с по-малко от 80-90 км/ч. успях да зърна нещо, което първо ме накара да разтъркам очи, да замигам на парцали и да извадя фотото:

Джизъъс!

Представям ви най-невероятната тираджийска кабина, зографисана така, че редица църкви биха й завидели:

Исус и Петър по вода

Не знам каква е връзката на тираджийската професия с историята за това как Исус ходи по вода и Петър, който  е тръгнал към него и започва да потъва, но се надявам някой по-запознат да ме осветли. Мен изпълнението просто ме разтърси! Оранжевото облачно небе, със залязващо слънце нейде невидимо за наблюдаващите, вълните и сякаш балансиращия върху тях Исус (което придава известна истинност на сцената) – уникални! Дори огледалото е зографисано!

И точно когато мислех, че вече няма какво да ме учуди видях и втория камион:

Този пък кой е?!

Той вече ме изненада. Исус разпнат на кръста, Мария припаднала, Магдалена я свестява и някакъв римлянин…опа, турчин! Чалма. Римляните са турци! Егасимуси…

После се сетих за книгата „Как да гледаме живописта“. Та там пишеше, че през развитието на въпросното изкуство, особено Средновековието, художниците са изобразявали библейските сцени с дрехи и в ин/екс-териор, близки до съвременниците им. За по-разбираемо и смилаемо. „Адаптация“ за масите бих казала.

И току виж, сцената на тира е репродукция на някой такъв шедьовър от времената, когато турците (айде, османците) са били пред Виена и освен кроасани, модерно е било лошите да са с чалми, както днес Орфей е негър. А моята ограничена личност не е запозната с този шедьовър, от където тираджията се явява,освен дълбоко вярващ, и просветител!

Надписът на немско-английски леко ме спъва с превода, така че, моля, дайте идеи, за да сме екзактни.

Роуд рейдж

Представям си и разни други неща – как в тези кабини се качват от време на време непълнолетни магистралки, но това е друга тема,  мдам…

3 responses to “Ангели-пазители

  1. Ъм, имаш правописна грешка – пише си тираджиите, няма такива неща като й в множествени форми, това ми е най-ужасната правописна грешка, при която подивявам, като видя. Моля те да ми изтриеш коментара след като поправиш грешката🙂 Иначе материалчето е страхотно, и снимките също.

  2. О, благодаря! Права си за забележката. Не знам как така съм го допуснала и те разбирам (моята омразна е неправилната употреба на с и със/в и във, сякаш средноинтелигентен човек не може да запомни нещо толкова лесно!). Иначе за „й“ се сещам за войн и все по-често налаганото воин, което мен лично много ме дразни. От там воини, вместо войни, с което съвсем не съм съгласна🙂

  3. Това е паркинг, на който тираджиите спират, защото има проститутки. Лесно е да си набожен докато разчекваш някой срещу няколко банкноти. Бог е милостив към вярващите, а тираджиите са набожни ;(

Вашият коментар

