И полицаите могат да плащат!

Това е един позабавен разказ за това, какво ми се случи през септември и как се стигна до развръзка чак през ноември, а аз до сега се чудя дали да продължа да човъркам. И така…
Знаете, че откакто се появи Дребосъчето съм много чувствителна на тема „коли, паркирали на тротоара/зебрата/тамкъдетонетрябва“. Където ми се изпречи такава или вдигам чистачки или провеждам кратък разговор на висок тон със „спрелия за малко“ шофьор. Не е ясно кога ще ме бият за това.

На 25 септември, излизам на пазар. Нося бебето в слинг, защото с количка от опит знам само хабя енергия и нерви. Пазарувам аз в кварталния магазин. Доволна излизам с торбите и какво да видя?:

Пред магазина има паркинг, на който за да се паркира следва автомобила да се качи на тротоара и след това да паркира до сградата, като освободи тротоарната площ. Всички частни автомобили бяха паркирани правилно, с изключение на полицейски служебен автомобил, който беше паркиран върху тротоара.

Нашата полиция
За да могат пешеходците да преминават, следваше да излизат на пътното платно, с опасност за живота си, за да заобиколят полицейския автомобил с номер 24-****(рег. номер ******** – спестявам, за да не наруша някой закон!).
Спрях се много афектирана, за да щракна автомобила-нарушител, в който нямаше полицаи и зееше с отворен прозорец! В този момент, за да го заобиколят преминаха друга майка с дете и бебе в количка, което хем ми дойде дюшеш за показно на нарушението, хем ме ядоса още повече.
Огледах се, за да видя полицай/и наоколо, но не видях и нащраках още няколко пъти колата с всичките й номера, за да подам оплакване. Миг след това дотърча полицая.

– Какъв е проблема?
– Какъв е?! Не може служител на МВР да си позволява да спира върху тротоара, при положение, че има паркинг!

И започна разговор: Оправданието му беше, че ако спрял на паркинга, колите до него нямало да могат да си отворят вратите и щели да одраскат служебната кола. Пълна глупост! Хем имаше достатъчно място и от двете страни на колата, хем „служител на реда“ не би следвало да паркира в нарушение на правилата и с ясното съзнание, че по този начин застрашава живота на най-беззащитните и принудени от него да станат участници в движението – пешеходците!
Целият разговор само още повече ме мотивира да поискам да запиша данните от картата на полицая. Не се съпротиви, май мислеше, че съм неуравновенена скандалджийка, която ще се навика и ще си тръгне. Та нашият човек се оказа от Пътна полиция!

Прибрах се и нащраках една жалба, която пратих на мейлите на приемната на МВР, СДВР и Пътна полиция… и зачаках! 7 дена, 14 дена, месец…всякакви административни срокове изтекоха и реших да взема пък да пиша пак. Как да оставя тая простотия без отговор?! Отварям пощата на 20 ноември (случката и оплакването ми от 25 септември!) и какво да видя?!Мейл от Пътна полиция!

Отговор Пътна полиция

Жалбата ми е била заведена два дни, след като съм я пуснала. И се започнало едно висене, докато ми пратят мейл на 20 ноември. Мейл без име на подателя му! От кой е? Шефа на Пътна полиция? Как му беше името? Трябва да видя в сайта им, че очевидно не смята за необходимо да подписва мейлите си! Но, извършвайки следователска дейност, подразбирам от контекста, че от него ще да е.
Кога ли го е писал? Не знам. Дата на написване няма, нито изходящ номер от деловодството им. А би трябвало, защото как иначе ще отчетат, че има отговор по номера на входящата ми жалба? Как си оправят тия хора деловодството не знам! Та съдим по датата на пускане на мейла – 20 ноември. Два месеца!

И какво, господин полицая бил по служебни задачи. Нищо не се споменава за това, че служителя им е зарязал колата с отворен прозорец! Аз се сещам, че веднъж едни такива полицаи бяха останали без кола! Така ли си пазят инвентара в МВР?
В резултат на всичко това, разбирам че полицаят е със съставен фиш по чл.98, ал. 1 от Закона за движение по пътищата. Дали е така не съм сигурна – просто защото нямам копие на фиша, не съм сигурна от кой е подписан мейла и т.н.

Но приемам че наистина са му удържали от заплатата. Значи, всеки паркирал неправилно може да бъде глобен, дори и полицай! Мога само да ви призова – постъпвайте по същия начин, когато видите неправилно паркирала полицейска кола или такава в нарушение! Снимайте, записвайте номера и пишете!

Вярвам, че веднъж научим ли хората на закона да го спазват и всички други ще започнат да го правят!

Този нарушител си плати за нарушението, кой е следващият?!🙂

Много се чудя дали да не пиша мейл, да питам от кой ми е писмото, от кога му е датата в деловодството и с какъв документ ще ми докажат, че полицая наистина си е платил фиша, а не се движи като безброй други шофьори без да си е платил глобата. Да пиша ли?:)

 

11 responses to “И полицаите могат да плащат!

  1. Интересна история…

    Ако са го глобили за неправилно спиране, това звучи почти като ненаучна фантастика! :)))

    Браво за усилията, обаче! Не са много хората, готови да упорстват за „световна справедливост“ толкова много, като теб!🙂

  2. Точно, защото звучи невероятно се чудя дали да не изискам доказателство🙂
    А се боря за тая „световна справедливост“, защото знам, че все някога ще дойде момента, когато ще кажа „Аз ли ще оправям света?!“. Ще ми се тогава да мога да кажа – поне направих нещо за това😛

  3. Е, не зам дали тоя са го глобили, но знам за действителен случай на глобен полицай, за превишена скорост. Познавам го. Бил страшно изненадан, като го спрели и почнали да му пишат фиша. Казал „ама колега съм, ще ме глобите ли“, на което му отговорили само с „да“😀.
    Така че има и полицаи, които си вършат съвестно работата.

  4. Пиши им.Трябва да ти отговорят. Браво🙂

  5. Пиши им. Да се научат какъв е редът и да го спазват. Не само за паркирането, но и при официалната кореспонденция.

  6. Това е все пак една кола! Елате да видите пред Първо районно управление -всички коли са заели тротоара и пешеходците минават по платното. Може би ще се оправдаят, че „няма обособен паркинг“!?

  7. Румен Станков

    Браво! Ама и те са хора и трябва да се глобяват,когато са в нарушение.Ама не свикнали да попадат в такива ситуации,защото страдат от манията за стоящи над закона.Нека да отиде техния шеф в Щатите да види дали униформен може да влиза в заведение или магазин,а нашата ПОЛИЦИЯ виси ли виси по кафенетата по време на работа,не всички разбира се /има и съвестни полицаи/но 50% са за гонене’без да се питат стига тяхната служба за вътрешен контрол да почне да си гледа работата ,както трябва.За да може когато имаш нужда да тичаш до полицай и да искаш помощ,а аз лично ще искам помощ на последно място от тях,за съжаление.

  8. Браво! Изключително много те подкрепям, защото това е правилният модел за поведение. Така даваш и пример. Аз правя абсолютно същите неща като теб и смисъл има, дори само за пред самата себе си. Мога да те посъветвам да изискваш липсващите данни. Все пак е редно да имаш изходящ номер и името на служителя, чийто отговор си получила. Поне това. За копие от фиша едва ли ще се получи, но може да опиташ.

    Точно гражданите са тези, които бидейки самосъзнателни, променят органите и институциите в една държава. Оплакването как нещо не работи и в същото време оправданието „не е моята работа да заработи“ са две несъвместими неща. Или не се оплакваш или си активен гражданин, който прави нещо по въпроса. Промяната идва от всеки от нас. Днес ти ще изпратиш жалба, утре аз, другиден още повече хора. До всяка институция, до всяко звено. Ще си чакаме отговор по входящия номер и ако не получим, ще изпращаме пак.

    Точно това е правилният модел на поведение. Поклон.

  9. Анонимен

    Ами пишете госпожо. Радвам се, че има хора като вас!

  10. страхотен проблем си решила…живота ти е усмислен…страната вечр процъфтява….. :)))))

  11. Деско, като си Усмислиш живота, се върни пак тук да ми се похвалиш!😉

Вашият коментар

