11 февруари 2012 г. Ден за протест срещу ACTA

Днес станах рано, противно на обичайните съботни дни. Предстоеше ми да ходя на протеста срещу ACTA.

Не съм имала колебания дали да ходя, а в рейса по пътя направо се окрилих! Качвайки се, само се огледах, за да разбера, че имам съмишленици, а до Орлов мост вече, беше тъпканица от анти ACTAвисти! Излкючително приятно усещане да седиш сред хора, да знаеш, че сте съидейници и кротко и радостно да се усмихваш.

Това ме накара да превъртя лентата от сутринта до това, какво бях чула в предаването на Григорови от Васил Гюров (Ревю) и един друг господин, явно представител на претендиращите за най-ощипани от „пиратите“ (сега проверих – Стефан Минчев – собственик на Александра груп холдинг).

Замислих се: винаги съм си купувала албумите на българските групи, които ме кефят. И въпреки това, съпоставяйки тиражите и продажбите на книги например, се чудя – какво значение има изобщо това за тях! Колко ли албума биха продали българските певци и групи, ако нямаше „злосторни-пирати“?! 200-300…1000 пряко сили, ако не са чалгаизпълнители?

Преди години, когато се кефех на Panican Whyasker и Анимационерите не пропусках техен концерт! Всеки месец ходех на поне 2 концерта в О!Шипка, гласях си джобните, само и само да мога да заделя левчета за концерт на някоя група. За концерти аз съм дала много повече, отколкото за една-две техни касетки! Аз тия хора съм ги хранила с ходенето си по концертите им, а и съм им благодарна за това! Едни от най-веселяшките ми спомени са именно от такива сборища, благодарение на това, че пеят 20-те си песни репертоар на живо.

Седнал г-н Гюров и той, с песни от преди 20 години да ми обяснява как го ограбваме. Колко албума е издал, за да му ги купя и да не реве, че го грабя? А колко концерта е направил? И дори да дръпна нещо негово (което няма да се случи никога, след като чух тия му изказвания) аз щях да му плащам с кеф всеки месец, за всеки концерт, който направи, за да пее тия си шепа авторски песни. Но специално за него – вече никога.

А дори ще оставя без коментар изказването на Стефан Минчев, че ако всичкото съдържание е свободно няма да остане съдържание… когато бях на 6 години се чудех кога ще свършат комбинациите от 8 ноти и няма да има повече музика…бях на 6! А, каза и че било нормално, че той пиратирал видеокасетки навремето, ама като се легализирали нещата той престанал да бъде пират, хмхм. Доколкото знам от Богомил авторските права в България са защитени със закон още от 1921 г. насам. Излиза, че той до някое време е имал правото да бъде пират, дори при наличието на закона, а ние нямаме право просто да споделяме. А и да не забравяме, че бивши пирати няма.

Изобщо… по въпроса имаше много смислени изказвания, лесно ще ги намерите в нета, да не дърдоря излишно 🙂 Ето само няколко снимки от днешния протест, пълната версия можете да видите във FB профила на Патиланско царство

В 11 ч. вече имаше хора, а не преставаха да прииждат нови.

Множеството се носеше напред,

а назад прииждаха още.

Маршът на свободните.

Червената шапчица е освободена от авторски права и е ACTA-free 🙂

Макар и зачервили бузи от студ, малки анонимчета не липсваха.

Ще има ли времетръс или ще попречим на властимащите да ни върнат в 1984?

И помнете: Съединението прави силата!

10 responses to “11 февруари 2012 г. Ден за протест срещу ACTA

  1. Много правилен коментар за Васил Гюров. Има точно 2 издадени албума. Последният преди 10 години. Ама нали 3 деца направил, млада жена си хвана, трябва да ги издържа някак. Откакто почна да се занимава с музикаутор и да бълва глупости по медиите, спрях да му ходя по концертите. А преди това почти не пропусках. Много бих искал да ми отговори на въпроса – дали ако нямаше интернет и нелегалните mp3-ки, някой от съвременните младежи щеше да знае за група Ревю и да пълни залите, при положение, че не издава нищо ново?

  2. ха-ха, поздравления за снимките 🙂

    даже се виждам на една от тях 😀

  3. Боже, а този дето се представяше за музикант – не съм го чувал през живота си!

  4. Пиратите и сега ги гонят, т.е. не им трябват нови закони. Следователно преследват друга цел.
    Преди малко прочетох „АСТА не задължава доставчиците да следят своите потребители“. Официално не, но им дава възможност така да ги нагънат, че свят ще им се извие. И това ще стане, ако влезе в сила.

  5. Иванчо, много си прав. Всъщност аз, до това предаване, не бях разбрала, че той го раздава някакъв в музикаутор и му се чудех на акъла, та после ми се изясни…
    neeann, кажи де си, да те видим и ние 😉
    Стойчо, какво да ти кажа…то вече и на мен ми е трудо да си спомня какво пееше този…бе бъзикам се, няма как да не си чувал: „Ала Бала“, „Директор на водопад“, „Чичо“ и изключително новото и свежо парче „Закуска“ от 2002 г. 😀
    tutankhamon661 прав си и дано не мине!

  6. Директор на водопад е от времето на моята казарма и … не беше ли Милена? или нещо се бъркам? Всеки случай този младеж ми се видя тотално непознат

  7. Да, Милена беше „фронтменка“ на групата Ревю, а Гюров и той се води фронтмен и свири 🙂 http://e-vestnik.bg/7405

  8. е, май ще си остане с тази директорска функция до края … 😉

  9. Стойчо, това, че не си го чувал издава ниската ти култура за българска музика (не го казвам за да те обидя). Гюров е много талантлив като музикант, също така е уважаван в музикалните среди, но е много мързелив. Автор е на почти всички на Ревю и Милена (отпреди периода и с Ера). Не е лош човек, дори напротив, просто се е събудил един ден на 40 години, само с 2 албума зад себе си и е решил, че светът е много несправделив и е тръгнал да защитава правата на горките автори. Аз се чудя, защо след като всички автори са толкова зле, защо никой от тях не се е отказал от професията си и не е станал примерно миньор?

    Също така бих искал да прочета как ще коментира интервюто на Данчо Караджов, където обяснява как за един от техните концерти внесли прилежно 5% (3000лв в случая) за авторски права и се писали като автори на всички песни.. и след няколко месеца им се обадили да си получат отчисленията, които били 23лв…

  10. Иванчо, за Стойчо не си прав 🙂 Музиката се помни, но имена и лица…аз примерно все забравям какво и къде е свирил Дейвид Ковърдейл, щото ми е адски антипатичен :)) причини всякакви, а когато човек е издал един албум във времената, когато нямаше клипове и втори с един сингъл…разбираемо.

Вашият коментар

