Сурва 2012-та

Тази година ходихме на Сурва, в Перник, малко телеграфно. За първи път, от няколкото ми отивания, беше толкова снежно и студено. Отново избрахме съботния ден от Фестивала. Бяхме там за два часа следобяд и нямах възможност да видя много от сурвакарските групи. Затова и разказът ще е малко снимковорепортажен без излишен текст:

От чужденците успях да видя само хортуващите си македонци. А тази година имало участници дори от Китай!

 

Тези кукери ми бяха много симпатични, макар и да не разбрах от кой край са.

 

Под знамената вървеше раздумката.

 

Друганските дребни зверове утоляваха глада си.

 

Батковците им вече напираха!

 

Тези дрънчаха хубаво, но как ли се чувстват хълбоците?

 

47 кг тежали чановете на този младеж! А и той самият май толкова тежеше.

 

Свирепи създания имаше всякакви.

 

Ако някога съм имала основание да твърдя, че съм видяла олицетворението на Ян Бибиян, бих казала, че това е именно този намръщен и изцапан със сажди тупанджия!

 

Дядо Коледа не се страхува от кукерите, той е техен спътник.

 

Международното участие, вече е и в народните ни кукерски групи. Или иначе казано традициите не са това, което бяха.

 

Дребосъците-кукери са ми особено любими. Хем трябва да са страшни, като кукери, хем са толкова мили, невинно изглеждащи и с поглед на изтървани, че ти иде да им нащипеш бузите, като досадна леля🙂

 

От година на година момите и жените завземат и кукерската професия. Макар че, с такива красиви кукери не знам колко ще изплашим  всичкото поганец.

 

Накрая се гмурнах в космовъртежа на бабугерите от с. Крупник. Сега разбрах, защо един познат, на въпроса ми не е ли обличал костюма, каза: „Аз да не съм луд?! Две седмици да не мога да се отмириша после!“ Кожите са си кожи, миришат си, но пък са много ефектни.

 

Още снимки можете да видите в албума Сурва 2012 г. във Facebook страницата на Патиланско царство.

За размръзяване след Фестивала отидохме в една кръчма, която горещо препоръчвам „Начална спирка“, в близост до гарата. Цените са супер, просторно е и, въпреки, че уж не се пуши, има отделна зала за непушачи с ликовете на Георги Димитров и Тодор Живков. А, и картофките са им „оригинални“, както отбеляза компанията (демек истински, а не полуфабрикатни).

6 responses to “Сурва 2012-та

  1. Аз, за първи път от шест години насам, изпускам кукерския фестивал. По независещи от мен причини – бях на работа🙂 Затова жадно поглъщам всички разкази и снимки по темата и благодаря.

    Между другото групата на Друган е една от най-многобройните. Миналата година имяхя бебе на девет месеца, което също дефилира и „влизаха“ на сцената повече от десет минути. Беше страхотно🙂

    Готин е фестивала, струва си да се види. И всяка година е различен и не омръзва🙂

  2. Имаш ли права за правата на сниманите😉

  3. Богомиле, подсъдна съм, предполагам🙂
    Юлия, наистина, въпреки, че съм ги гледала толкова пъти, всеки път се кефя много!

  4. Не искам да ви се намесвам, но правата върху снимките са права на снимащия, а не на снимания (освен ако не е уговорено друго😉 – а вие със сигурност не сте уговоряли друго, така че Пипилотке, не се поддавай на провокациите на Ветров😉

    Обаче можеш да бъдеш подведена под отговорност за тайно снимане, което е противконституционно😉 т.е. сниманите не могат да те съдят, но Цв.Цв. може😛

  5. Pingback: Сурва 2012-та

  6. Хихи🙂 Ян Бибиян🙂 В цялата му прелест🙂

Вашият коментар

