Резервирано за Резервата

Много се написа за специалната Резерва на Загорка. Някои дори успяха да я пробват на официалното й представяне.

И понеже, малко или много, в медийното пространство я показват, като нещо изключително рядко, останах с впечатлението, че въпросната бира няма да огрее простосмъртния купувач като мен и ще остана само с разказите за това каква е на вкус.

 За това, приятно се изненадах, като видях тъмната посестрима на може би най-любимата ми българска бира в хладилната витрина на кварталното магазинче. „Брей, ще опита и плебса!”

Та веднаха посегнах, и извадих едно шише…

…я, капачката й е истинска! Не мога да скрия разочарованието си от практиката всички пивовари да затварят стоката си с някак евтинджоско изглеждащите (поне за мен) пиджи капачки. Тази тук си беше истинска, но – стандартна зелена загорска капачка…

…бутилката също – зелена! Хм, смръщих се и отново погледнах към другите резерви на рафта с надеждата сред тях да съзра кафяво шише, но напразно.

Рекламно шишеРеалната бутилка

И капачката и бутилката бяха стандартно за Загорка зелено. Ей тук, поне в моите очи от Загорка се издъниха. „Резерва”, „само тази година”, „лимитираната”, „специалната”…и т.н. и т.н. Е добре де, толкова ли не можахте да заделите някой и друг лев за кафяви бутилки и капачка?! Тъмна бира в зелена бутилка, тцтцтц. Така цялото представяне отива на кино, просто не изглежда добре, другари! Догодина да го обмислите. И не, кафявото пластмасово шише не замазва нещата, напротив, още повече олекотява представянето на стъкленото.

По същество и тинктура:

На помирисване доста време се чудих що е. Пише боровинки, ама боровинките, дето съм яла не миришат така. Накрая се сетих – мирише ми на бабин компот, първата глътчица – също на него навява. Газировката е приятна, а червеният цвят леко ме изнанеада, но после си викам – боровинка или копмот и двете са червени, така че нищо учудващо.

Хубаво е, че не е бльоджаво сладка, като повечето ароматизирани бири, защото автоматично нямаше да я допия. Приятно горчива е, но можеше и оооще мъничко отгоре. Всъщност е нещо като звеното между плодовите бири и тъмните бири. Щях да се радвам, ако и остатъчния дъх и плътност бяха малко по-тежки, но това е явно, заради плодовете.

Биричката е хубава, макар и една идея по-сладка като вкус и по-малко дъхава от това което съм свикнала да намирам в една тъмна бира. Бих си я пийвала. Алкохолното й съдържание е добро, което ме подсеща, че половин литър май й е повече или лично на мен 330 мл щяха да ми бъдат достатъчни.

Та, съдържанието – добро качество, струва си, опаковката – Загорка, засрамете се и си направете кафяви шишета!!!

8 responses to “Резервирано за Резервата

  1. Pingback: Резервирано за Резервата

  2. Не разбирам защо си купуваш плодова бира и после се оплакваш, че не е тъмна бира. Ако искаш тъмна бира – няма недостиг на пазара.

  3. Ами, Градинко, бирата е рекламирана като „тъмна“! Не като плодова! Погледни и официалната картинка – има ли някъде боровинка или компот нарисувани?!🙂

    Аз си я взех с идеята, че е тъмна, след това разбрах за боровинките😛 Затова продължавам да търся качествена българска тъмна бира. Пробвах и Астика тъмно – това пък каква безвкусица е! Ни е бира, ни е тъмна, не знам какво са се опитвали да постигнат.

  4. Бирата за мен е начин на живот, ама с тия боровинки направо ме отказа да я пробвам таз резерва. Това плодовата бира си е чиста разсипия на хубавото питие🙂

  5. абе нещу различно е по е добре от тия ташаци на каменница лимона и пшеничното.!наздраве

  6. Юле, пробвай я, не е много плодова, има и доста от тъмната страна в нея😉
    Миленине, пшеничното го пробвах, ама за онова нещо с лимона така и не ми стигна смелостта😀 Прав си, стъпка в добра посока е. Остават ми да пробвам Ариана и Каменица тъмно. Да видим…

  7. Нищо не разбирам от бири, пия само Шуменско😉 Но реших да напиша един коментар и тук, ей така за цвят. Веднъж пи Ел, тъмно – няма друго такова!

  8. Къде да купува Резерва в Бургас сега?

Вашият коментар

