Укрепителни дейности

Разхождайки се из столицата и страната, човек, дори без архитектурно/инженерно/дизайнерско образование, може да си направи изводи за хала на преподаване на тези специалности и завършващите ги. Почти не съм виждала съвременна сграда, която да ми грабне окото и да кажа с чисто сърце: „Това е красиво, естетически пипнато, а не просто поредния бетон облечен в стъкло“.
Струват ми се жалки, както произведенията на съвременните ни архитекти, така и реализацията им и всичко…

Е, може би от тях това се иска: идва оня с широкия врат и поръчва нещо стъклено, а нашите хора какво да се преработват? Дори да избацат някой шедьовър, мутрата ще си поиска амбразурки на балкона, примерно, и труда им отишъл на вятъра.

Точно подобно чудо забелязах преди време на бул. България. Нещо като мини небостъргач. Стъклен обелиск, аха като в „Една одисея в космоса през 2001“, даже малко поразчупен за по-интересно. Предполагам си го е поръчал някой Муунуочър, а негов събрат го е претворил на чертожната дъска. Дали поради грешка на втория или на изпълнителите, на финална фаза се е случило нещо!

Небостъргача е бил вече аха-завършен, когато уплътнението по единия ръб взело, че се отлепило и провиснало като сопол… Ами сега?!

Тиксо!
Това е родил великия строителен гений – „Ще залепим с тиксо!“ Колкото е нужно, само да не виси. Това беше и момента, в който аз зърнах това дело на българското строително предприемачество. И колкото и да не ми се вярваше – гледах, снимах все по-отблизо и по-отблизо, после увеличавах и самата снимка – това там си е едно хартиено тиксо…


13 responses to “Укрепителни дейности

  1. не мога да повярвам!!!!!

  2. и аз не мога!
    минавам всеки ден по 2 пъти оттам, не съм го видяла доосега.. о.О

  3. вероятно не е тиксо. виждал съм такова на една сграда от близо и беше него по-масивно.

  4. Абе яко е лепено🙂 Аз като боравя с тиксото, резултатите са същите, нооо – може и да е и някакво високотехнологично решение, измислено след 5-6 години учене във ВИАЗ. „З-то“ в абривиатурата е за „Здраво залепено“🙂

  5. Pingback: Укрепителни дейности | Bulgarian Blog

  6. Идеята на лепенката вероятно е да постои временно, докато хване някакво лепило.

    Но за да се вади уплътнението по този начин, явно не е предвидено за толкова големи деформации между двете равнини. Проблемът го има и по хоризонталните фуги в равнината, така че вероятно някой е преработвал творчески детайлите на цялата фасадна система (бих заложил на изпълнителя, който е изпилвал здраво цените, за да вземе поръчката).

  7. Ани, Лита, все се опитвам да се убедя, че живеем в страната на неограничените осъществени невъзможности, и това, малко или много го доказва!🙂
    Веселине, може и професионално някакво тиксо да е, но на мен зверски ми прилича на обикновено тиксо🙂 А, ако е така както казваш, може ли да да се изсипят толкова пари в тази сграда и да се наложи употребата на професионално тиксо?!
    Богомиле, абе не беше ли някакво друго името на архитектурния университет?
    Спасе, от един месец не съм наминавала натам, но това временно нещо, преди да го снимам седя поне месец! И ако погледнеш близките снимки, ще видиш, че на места тиксото не е издържало и черното уплатнение си се вее…временно.

  8. ама как добре свети нощно време!

  9. В БЪЛГАРИЯ ПИРОНЧЕ, КЛАМЕР, КАНАП, ТЕЛ СА ВАЖНИ МАШИННИ ЕЛЕМЕНТИ. ТИКСОТО СЪЩО СПАДА КЪМ ТЯХ. ЕТО, ЧЕ И В СТРОИТЕЛСТВОТО ДОКАЗВАТ СВОЯТА УНИВЕРСАЛНОСТ!

  10. Предишното име е Висш институт по архитектура и строителство (ВИАС), а сега – Университет по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ).

  11. Хахаха, за момент си помислих че си ми гепила снимките от това уникално мероприятие🙂
    Мда, сега понамаляха малко ‘лепенките’🙂

  12. Много моля уважаемата аудитория да посети bereket21vek.wordpress.com
    Нуждая се от мнения и коментари
    Благодаря за вниманието

  13. Тази сграда все пак е все още в строеж. Да изчакаме да я завършат и открият, пък тогава да коментираме. Това, което не знаеш е, че вечер свети и всъщност е много красива. Нека поне за момент се отървем от типично българския си порив да оплюваме „де-що“ видим. А и най-малкото, на мен ми се струва некоректно да коментираме архитектурата на нещо, което не е готово. Много ми е тъжно как само се чудим какво да оплюем. Като ти си по-добра/добър, завърши архитектура и прави красиви сгради. Но с това безсмислено коментиране няма да постигнеш нищо. И се научете първо да гледате по-положително на света около себе си, защото с негативизъм прогрес не се постига, и второ, да бъдете по-дейни – не може само да седиш и да се оплакваш и да очакваш, че с това ще постигнеш нещо. Не става така. Трябва да сме положително настроени и да се стремим да бъдем максимално добри в това, което правим и така един ден нещата може да се наредят.

Вашият коментар

