Загадка

Умълчах се, а имам много да казвам, но не ми остава време да го излея по клавиатурата 🙂
За това, днес ще ви пусна една бърза загадка. Може да се окаже много лесна за някои, а трудна за други, не знам.

Лятото ходих на гости на баба ми и се разровихме из снимките й. Така попаднах на две,  които, макар да бяха почти еднакви, ми грабнаха вниманието. Познато място виждах, но не можех да се сетя. Нещо мъничко ми се изплъзваше и преди още да си вкарам мозъка в действие, баба ми ми каза отговора. И преди да го издам и аз, ще ви изчакам малко да си помислите. Наистина е лесно. Кое е това място?:

Ще сложа и втората снимка, която е по-общ план на мястото и, като гледам е правена първа, но нищо. На нея се вижда един много… хмм, интересен енергиен лозунг:

„Братски привет на ромънския народ който ни подпомага с електроенергия“

Интересен повод да си поговорим и за енергийната ни политика 😉

Та, кое ви е познато и кое не?

А професионалистите могат да се пробват да отгатнат и датата и годината – подсказки по снимките не липсват 😉 Който пък се чувства съвсем окрилен, може да се пробва да открие и баба ми в тълпата, хихихих.

12 responses to “Загадка

  1. Това ще да е на мястото на сегашния бивш партиен дом… година? хммм.. 1947?

  2. Брех, брех. Мястото ми е познато, само че нещо… хм. Кофти няма да се сетя.
    Иначе годината е някъде 49-а – 56-а, защото тогава СНМ е ДНСМ :D. Ако се разровя да открия кога ромънците са ни давали ток може и да видя дори точната дата 😀

  3. И според мен е мястото на Партийния дом – издава го сякаш сградата в дъното с красивия часовник.

  4. Двамата правите чудесен екип 🙂 Пламен определя пространството, Сорегаши – годината (’49). Обаче и от двама ви може да се иска още: познати сгради виждате ли? А повод за манифестацията?
    Ани, коя е сградата??? 🙂 Или я знаеш, но не казваш? 🙂

  5. мдам, другарят Димитров вече кисне в спииирт по тва време, мой пропуск.

    тази с колонадата – сега е една червена, залепена за МС… + комина на банята

    те и другите надали съществуват вече 😉

  6. Ееееее, че весело!!!! Това в дъното е сградата на Министерството на социалната политика. Банята също се вижда. Още не са започнали строежите на МС на ЦК(сега Президентство) и на Партийния дом. Значи е преди 48 година, а и със сигурност не съм родена още, защото баба ти се вее по шорти:)))))

  7. 9-ти септември е събитието. Освен чисто лятното облекло, има и цифра 9 някъде отзад. Бабата, разбира се, е тази носеща бодро ДСНМ плаката на втората снимка. Униформите на полицаите са стари, както и изписването на „румънски“. Но все пак е след правописната реформа през 1945-та. Трябва да погледнем и годините на строителство на комплекса – партиен дом – хотел балкан – цум, за да датираме съвсем точно 48-ма и 49-та двете снимки. Още повече че тъкмо комсомолска възраст за баба ти 😉

  8. Оле, към МТСП ли спада тази сграда днес?
    С помоща на Стара София се образовах, че тя е била на застрахователно дружество „Български феникс“ (а аз винаги съм мислела, че спада по някакъв начин към МС. ) Интересно ми е кога статуята на феникса е бил махнат от там 🙂
    Комита, 6 за 9та 😉 От 9 септември 1949 г. е манифестацията. Само дето баба ми не носи лозунг 😉 Всъщност, ако се загледаш в първата снимка, ще видиш, че лозунгите се носят от мъже 🙂

  9. леле, че интересно 🙂
    а всъщност, коя е баба ти?
    🙂

  10. Пипилотке, права си, не разгледах внимателно снимките. Жената е пред лозунга, а не го носи на втората снимка. Тогава баба ти е със секси къси гимнастически гащета и нещо бяло в косата 😉

  11. Баба ми, на първата снимка, е зад табелата „Физкултурен сектор“, до вискоия мъж в бяло. Да, има корделка в косата и къси гащета 🙂

  12. Pingback: Без Димитров по димитровски | Патиланско царство

Вашият коментар

