С аромат на градски транспорт

В началото на седмицата с Емил трябваше да излезем рано в зарана. Толкова рано, че май не чух съседския петел. Да и в София на някои места се обаждат такива пернати сутрин. Но да не се отклонявам. В 6 ч. бяхме на спирката на трамвая и си чакахме превоза, който, да не повярваш, дойде точно по разписание.

То, всъщност, било много приятно да се возиш толкова рано сутринта – възкликнахме и двамата с Емил на празния трамвай, в който, всичко на всичко, имаше 10 човека. Седнахме си един до друг и си се забърборихме небрежно, докато изведнъж един звук не ни накара да замлъкнем:

– Пссссссссссссссссссссссссст, псссссссссссссст, пссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссст, псссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссст, псссссссссссссссссссссссссссът.

С Емил се погледнахме втрещени, защото някой тъкмо изхаби половин флакон дезодорант някъде зад гърбовете ни.

– Лелеее, каква беше тая химическа атака? – запитах аз в потрес

– Това не е химическа атака, а сутрешен душ!

Между другото, мисля, че пропускам няколко псссткания, но не можах да запомня точно колко бяха, защото вълните от сутрешния душ на неизвестната госпожа заляха носовете ни съвсем след кратко. Последваха няколко мъчителни спирки преди тя осезателно да изнесе себе си от трамвая, а и зловонието на евтин дезодорант да успее да изсфиряса през вратите преди да въздъхнем с облекчение и вдишаме от чистия сутрешен въздух. Бяхме останали само аз и Емил в целия трамвай и си мислехме, че повече такъв тормоз няма, когато на следващата спирка се качи възрастен човек с костюм… непран от началото на 50те години на миналия век! Ааа, не мога да ви опиша за каква смрад става въпрос! Или, може би, си знаете…

Наистина мога да твърдя, че ползването на градския транспорт е равнозначно на арома-терапия, истинско чистилище за разглезеното обоняние на нормалните хора. А фактът, че това се случва не само през лятото е още по-зловещ и спасение от тия работи няма открито, няма открито.

7 responses to “С аромат на градски транспорт

  1. Сигурно…И здрави колеги.Аз затова ходя пеша, но 30 мин са ми малко и все закъснявам.А като тичам и потна -вътре е морга-студ

  2. а аз в такива случаи си запушвам носа;
    но въпросът е, че наистина си е изпитание за носа пътуването в градския транспорт..

  3. Сложих си шал на носа 😉 Но не помогна нито при първия, нито при втория случай.

  4. ми, шалът пропуска; аз си запушвам носа отвътре – научила съм се от малка, понеже много мразя силните миризми по принцип 😉

  5. @Лита
    Моля те, разясни по-подробно тази техника със запушването на носа отвътре.
    Че и аз от малка имам фобия от силните миризми в комплект с порядъчно добро обоняние 🙂

  6. Е, предполагам, че не става въпрос за бръкване в щепсела 😛 Шегувам се. За някаква психическа настройка ли става въпрос? Аз си мисля, че едно евкалиптово мазилце, като това дето патолога по CSI:Miami ползва, ще ни свърши работа 🙂

  7. ами, хмм.. как да го обясня – някакси със задната част на езика натискам нагоре носоглътката, и чувството е все едно имаш хрема; после използвам само устата за дишане, докато е нужно; когато искаш да спреш, поемаш дъх през носа 🙂
    дано помогнах 🙂

    като малка, наш’те все ме пращаха на село, а там баба и дядо гледаха всякакви животни, които естествено миришеха натурално; тогава все ме бъзикаха, че ми трябвало щипка за нос 😀
    а по-късно (имахме шивашка фирма тогава), баща ми ме прати за едно лято в гладачния цех „да видя как се изкарват парите“; 2 месеца гладих панталони от тропикал, който като се нагрее и мирише ужасно, а аз – точно над парите и нямам свободна ръка, с която да си запуша носа;
    тогава се научих 🙂

Вашият коментар

