Наше лого, тяхно лого…

Преди време БТК си смени логото, спомняте ли си? Що джангър в блогосферата се вдигна от къде са откраднали логото и всичко край него, едно към едно! И какво стана? Нищо.
После бТВ и последно bbt се заиграха с чужди картинки…

Онзи ден Александър Крумов писа за новото лого на Свежо. Аз, нали съм си с по-асоциативно мислене, взех че припознах в него логото на Скайп – обърнато наопаки и пожълтено.
И това ми напомни, че още от лятото забелязах подобна прилика на символи на нашенски компании и организации, които доста ми приличат на чужди такива. Та хайде да ви покажа малко картинки и да си поиграем на асоциации, а?

В Холандия, по време на сватбеното ми скиторене из Европата зърнах картинка, една такава позната. Видях въпросното лого в Ротердам, за който ще трябва да ви разкажа някой път.
Логото е на фирмата Ooms, доколкото разбирам се занимава с недвижими имоти. Ето го чисто:

Да, обаче в момента, в който я видях аз се сетих за нещо нашенско, какво ли беше то???
Моментално и наум боядисах ръчичката с факел в синьо (нямам си фотошоп, за това това примитивно префасониране на картинката ще ми го простите)

не ви ли напомня все още на нещо? Същият ден отворих сайта на една нашенска политическа партия – ДСБ. Какво ще кажете?

Не си ли приличат много? Само малко рисунъкът е по-груб, ама нали сме балканци, не бива да е толкова изпипан факела. Пък и сме по-силни, я да хванем по-горе и по-здраво факела.

После пък в полезрението ми попадна една наша компания с бензиностанции из цялата страна – ЕКО. Пламен даже беше писал, че предстои да си префасонират логото. Освен това фирмата не е наша, а ми гръцка, което затвърждава тезата ми, че ние балканците сме едни и не взаимстваме само българите. Та да ви покажа първо тяхното лого:

А сега ще ви покажа това:

Приличат си нали? Почти еднакво червено (Еко по принцип не са толкова тъмни, колкото тук), бяла пътечка към „светлото“ бъдеще, но с различна символика, която ще разберем след малко.

Само дето Еко има едно завойче повече, за да докара пътечката и до буквата „Е“ преди да завие зад завоя.
Сега обаче, ще ви кажа, че фирмата с другото лого я преобърнах и оригинално не завива на ляво, а ми на дясно, ето така:

Сега на какво мяза пътечката? На едно „S“, нали? Еми на „S“ ще мяза, защото е лого на британската издателска къща „Summersdale“:

Честно казано, като ги видя тия две лога и асоциацията ми със Скайп и Свежо… започвам да се чудя само аз ли виждам такива неща и не трябва ли да се обърна към специалист, че току виж имам дислексия и гледам всичко наопаки!

Та без да твърдя нещо конкретно (кражба на лого по-точно) с тази статия, искам да попитам не са ли ми поне малко правилни асоциациите?! Или само аз виждам това, което виждам🙂

П.П. Вчера разбрах от Капитал, че Publicis Marc ще правят новата рекламна дъра-бъра на Загорка. Това са същите ония публично маркирали се с излагацията по „измислянето“ на новото име, лого и т.н. на БТК – виваком. С нетърпение чакам новият имидж на Загорка и се втурвам да търся асоциации. Дано не е толкова лесно, че да прилича от пръв поглед на Heineken примерно!

9 responses to “Наше лого, тяхно лого…

  1. ей, това женското око е голема работа!

  2. За логото на ДСП е доста добро попадение!🙂

  3. Еееее бе Пипи, много гледаш :)))) Ще докараш някоя глоба на някого !!! Криза е все пак.

  4. Това са елементарни сравнения според мен!
    Просто единомислие е имало.

  5. Мда,Марина,и аз като малка се чудех какво ще стане, когато „всички песни и мелодии се свършат“ и на света няма повече какво да се измисли… Ще се свърши комбинацията от ноти и край!

  6. Да бе, то и петолъчките в гербовете на страните от Източна Европа също е имало единомислие. Да ти имам единомислието🙂

  7. Хей,
    здр първо и весело посрещане на ’10г.
    Ако това за Загорка и новата им ребрандираща компания е вярно си мисля: що за „работеща“ пазарна икономика имаме, щом като фирма, която прави огромен гаф и краде безогледно, продължава да получава поръчки от големи компании, вместо пазарът да я накаже, след като държавните органи и без друго не могат/искат да го направят!?! Sad, sad Bulgaria

    Колкото за свежо и скайп – тук вече не виждам прилика.

  8. @nage, дам и аз не виждам прилика на логото на свежо с това на скайп, но другите е ясно че има заимстване, но не са единствени, аз доста съм срещал, но точно сега не се сещам за конкретен пример.

  9. Често се случва при подобни задания, да има подобни интерпретации, особено когато когато се търси подобна символика…

Вашият коментар

