Прости сметки за „Българската Коледа“

и защо няма да дам, не лев, ами и стотинка за тая кампания.

Вечер не минава без репортаж по новините за поредното добро дело сътворено от кампанията, за която всички знаем, че с натрупаните ни смс-чета прави това, което не са направили прашасалите и върнати средства по фонда за лечение на деца в чужбина.
Снощи репортажът беше по-различен и именно той ме предизвика да напиша следващите ми размишления.
„Милият“ ни и „обичан“ президент дарява на Националната генетична лаборатория в Майчин дом чисто нов апарат за ранно диагностициране на генетични заболявания.
По случайност, мястото на дарението го посетих същия този вчерашен ден. Поради това съобщението за високотехнологичното дарение предизвика вълна на възмущение у мен.

Понеже повечето не сте запознати с Националната генетична лаборатория и изследванията на бременни, ще ви просветя на две на три без да влизам в крайности с подробности кое ме възмути така.

Когато една здравноосигурена жена забременее по здравна каса ѝ се полага най-базов набор от изследвания, за който можете да прочетете тук – maichinozdraveopazvane. Обаче като всеки родител милеещ за нероденото си дете има още няколко изследвания, които могат да се направят и, които здравната каса не поема.
Такъв е например т.нар. Биохимичен скрийнинг (БХС) – взимат ви кръвчица и изследват вземане-даването на две „съставки“ в нея и въз основа на резултатите една компютърна програма изплюва вероятността да имате дете със синдром на Даун и още няколко подобни в съотношение 1:х. Това най-просто казано. Изследването си го плащате като поп попадия, ако не сте в рисковата група на жени над 35 години, или иначе казано пригответе си 42 лв.
Този биохимичен скрийнинг е задължителен. Никъде не го пише, но всяка бременна я пращат на него и той се прави само в тази национална лаборатория. За нея си има и създадена Наредба 26 от 2007 г. (можете да си я дръпнете от тук) Уж има някакъв процент, в който заплащането е наполовина (с рекативи на МЗ), но никой не те уведомява попадаш ли ти в тази група или не. Съответно плащаш на тази лаборатория 42 лв. Без увъртания, защото искаш да си спокоен.

Малко по-късно през бременността идва още едно изследване – фетална морфология или лаишки известното 3D и 4D на бебето, където пак го разглеждат за синдром на Даун. Удоволствието да видиш триизмерно нероденото си чедо варира между 50 и 80 лв. И това не го покрива здравната каса, но мама и тате дават мило и драго всичко да е наред и се избиват да си записват час за това чудо месец-два предварително.
Някъде едновременно с това правят и ехокардиография – гледат сърчицето, другаде си плащащ отделно и за това нещо. Няма лошо да си плащаш, с това съм съгласна, но да продължа нататък.

Вчера ел президенте подарил апаратури на Майчин дом и националната лаборатория, включително и такъв триизмерен ехограф. Четох наредбата, четох съобщението за пресата.

Остават някакви въпроси неизяснени за мен. Нещо не ми е ясен статута на тая Национална лаборатория, дето хем е национална, хем изследванията са по-евтини (не безплатни!) само за рисковите групи, обаче всеки доктор задължително праща всяка бременна там. Ама това е един чудесен бизнес приятели. Само извадете елките и щракайте по 42 лв. за обработка на почти всяка бременна жена в България (защото този БХС се прави само в НАЦИОНАЛНАТА лаборатория)!!! Защото, уверявам ви, на 14 ет. на Майчин дом, където е лабораторията, поне аз като отидох, опашката си църцори стбилно като селски казан за ракия в разгара на сезона.

Колко прави това на ден, на месец, на година?
Тия пари в бюджета ли отиват, за поддръжка на болниците в България ли, на Майчин дом ли? Последното ме съмнява предвид това, че доктора ми там ме посреща на бюро изработено преди аз да съм се родила. Същото важи и за родилните болници (вижте снимките на Тина Киркова в статията на Капитал „Родилни мъки“). За бюджета няма да си говорим. Е, добре, къде отиват тия мои и ваши 42 лв.?

А сега значи „Българската Коледа“ подарява на същата тая лаборатория и Майчин дом и апарат за триизмерно наблюдение на бебето, за който ви казах как се движи тарифата – 50-80 лв. А това да припомня е изследване, което отново не се покрива от здравната каса. Не мога да намеря информация по въпроса, но съм останала с впечатлението, че феталната морфология не е безплатна май дори и за рисковите групи. Та да бъдат така добри от „Българската Коледа“ да ме светнат защо подаряват апарат, който прави неща извън здравна каса и ще бъде средство не само за хуманни цели ами и за чиста печалба.

Освен това, подаряването на апарата не извращава ли пазара на предоставяни услуги, давайки преднина на лабораторията пред колегите им от други лаборатории, които сами са инвестирали в закупуване на този апарат и обучение на специалист за работа с него.
Просто не проумявам как така благотворително се подарява апарат, с който тия хора ще са на чиста печалба!

Не ме разбирайте погрешно. Нямам нищо против да се правят добри дела, да се помага на нуждаещи се хора. Но как този апарат, предоставящ непокрита от здравната каса и платена услуга, която и до сега е била такава, ще реши проблема на всички хора, които и до сега не са имали възможността да отделят тези пари, за да спят спокойно, че ще си имат здраво детенце. Не може ли „Българската Коледа“ да инвестира във включването на БХС и фетална морфология в списъка с покрити изследвания по „Майчино здравеопазване“, а не да раздава апарати по свое усмотрение на този или онзи богоизбран.

Искрено се надявам заключенията ми да не са вярни и като по магия Националната лаборатория да вземе да ползва всичките си дарени апарати безвъзмездно за клиентите. Призовавам, ако се свърти някой журналист тук, да вземе да провери моите съмнения с едно разследване и да ме опровергае. За съжаление, си мисля, че и да се намери у някого подобно желание, резултатите само ще потвърдят съмненията ми.

За това:
а) няма да пратя смс, за нещо, за което после пак ще плащам, за да ползвам;
б) ще си направя 3D при някой дето си е извадил от джоба за апарат, а не чака някакви съмнителни кампании да му дадат предимство на пазара на услугите (защото тук май за здравеопазване отдавна не остана място)

35 responses to “Прости сметки за „Българската Коледа“

  1. велкоме то тхе клуб, babу :mrgreen:

  2. Willkommen in der Realitaet, liebe Pipi 😦

  3. Така е.
    И не вини обикновените лекари – нищо от тези пари не стига до тях.Всеки лекар иска същото като родителите – да се роди здраво и щастливо дете…
    Има обаче кръвопийци, които са по етажите на властта и всико потъва в джобовете им.

  4. „Всеки лекар иска същото като родителите – да се роди здраво и щастливо дете“ – вярно ли? Ама по нищо не личи!

  5. нее, не е съвсем така. това, което подчертава пипича, е съвсем друго. лекарите са си лекари и има и добри по същия начин, по който има и скапаняци. просто добрите вече си знаят цената, което е напълно нормално. поне според мене де.

  6. Излагам ви моето мнение на един пострадал и отчаян човек, почти спрял да разсъждава за баснословните суми за здраве „под масата“. Защото здравето, както знаем всички, няма цена, и когато стане въпрос за това, си готов да продадеш и душата си. За съжаление, системата „плащаш като поп“ отдавна е циментирана в българското здравеопазване. Най-лошото за мен обаче, е друго – дори това вече не работи. Фактът е, че плащаш като поп, доверяваш се – и въпреки това за част от лекарския „бранш“ въобще няма значение от какъв характер ще е твоя „изход“ – съответно и усилията им са пропорционални на този им удивителен непукизъм. А най-тъжното е, че става дума за такива болнични институции, утвърдени и ползващи се с пълната подкрепа не на кой – а на самата държава. Такива институции, на които дори факирите от „Спешно отделение“ биха завидили, ако гледаха българска тв. Ако това не се промени, жалко за България и за човеците в нея.

  7. Аз смятам, че има и нещо друго. Харчат ни некадърно данъците, после няма пари за наистина проблемни случаи, а после, за да си обършат …каните дупета, започват да чукат по нашето чувство за милосърдие. Дарих нови, неразопаковани дрехи за наводненията и видях как отидоха не в камиона, а в една чанта. Стана ми много тъпо и не реагирах, но повече няма да дарявам.

  8. Дъщеря ми роди преди няколко месеца и когато прави 3д и 4д доцент еди коя си й каза, че има някакви съмнения за бъбреците на бебето и за още и още други неща и задължително след раждането пак да я посетим, платихме и зачакахме.Но ми стана интересно, защо трябва след раждането пак да идваме, нали в Майчин дом правят всички изследванията на новородените. Питах няколко дущи и се оказа, че и те получиха същата покана. Слава богу, роди се бебе, не сме плащали на никакви екипи, защото здравната каса плаща, благодарни сме на лекари от Майчин дом за професионализма и позитивно отношение към дъщеря ми.А Националната лаборатория трябва да има само минимална такса, защото тя е държавна институция.

  9. Не само в София правят въпросният биохимичен генетичен скрийнинг. Със сигурност знам, че се прави поне в една лаборатория в Пловдив. В Хасково, например, вземат кръв и я изпращат за изследване в Пловдив, така че не е нужно да пътуваш. Здравната каса не поема това изследване, независимо на колко години си, а освен това никой не може да те задължи да го направиш ако не искаш. Разглеждането на чедото в Хасково струва 20лв.

  10. Към причините да не се праща SMS (говоря по принцип, не само за тази кампания) аз имам още една – не съм съгласна да плащам за нещо, което държавата не е платила, а от „благодарност“ тя да ме наказва с 20% ДДС. Да не говорим колко отива у мобилните оператори и дали изобщо нещо остава за каузите на кампаниите…

  11. Бате Пепи, много нерви в тоя клуб бе! Аз мислех, че спокойствие е нужно…
    За лекарите няма да говоря, има ги всякакви и много можем да пишем за тях, но просто не са предмет на сегашната дискусия. Но и ме притеснява констатацията на Lin, в която, въпреки наличието на свестни доктори, се убеждавам все по-често.
    Lyd, ако се зачетеш в Наредба 26, чл. 10, ал. 3 ще видиш, че:
    „(3) Лечебното заведение, в което е взета кръвта, я изпраща незабавно за изследване в Националната генетична лаборатория към Специализираната болница за активно лечение по акушерство и гинекология «Майчин дом» ЕАД, гр. София (Националната генетична лаборатория към СБАЛАГ «Майчин дом» ЕАД, гр. София).“
    (погледни и приложение 4 за болниците и приложение 6 за начина на транспортиране на пробите от страната до София)
    Има връзка с болниците в Пловдив, Варна, Плевен и Стара Загора, които просто изпращат всичко в Националната.
    Има и един документ ( http://www.lmpbg.org/downloads/DOWN_PR.doc) също, в който се посочва точно връзката между тези заведения и това, че „централния сървър“ е лабораторията в София, другите правят полуавтоматични машини…Та от Хасково, в Пловдив и нейсе София, за да се върне после обратно 😉
    Съгласно брошурката на НЗОК женте над 35 години имат право на допълнителните изследвания „Две допълнителни ехографии. Серумен скрининг за: – алфа-фетопротеин; – свободен бета ЧХГ за оценка на риска от синдром на Даун и дефекти на невралната тръба.“ Виж, ако си плащат трябва да вдигнат джангър според мен.
    А причината в Хасково да е 20 лева БХС, според мен е следната: Пак според наредбата всяко от заведенията си пуска заявка за реактиви на МЗ 2 пъти в годината. И тези в Пловдив, респективно Хасково, си попълват реални бройки и жените там плащат за реактиви на МЗ 20 лв. В Майчин дом…може би поради многото бременни бързо си свършват квотата или пък не им е кяр тя да е голяма и народа пуска в касичката…Второто ми се струва по-вероятно. Това е моето предположение де.

    Горя от желание да не съм права. Само дето наблюдаващия ме в Майчин дом лекар (по здравна каса) пропусна да ми каже, че ще ми вземе 25 лв. за ехограф преди скрийнинга. Аз реших – значи тук 25 лв., после горе ще дам още 20 за точенето на кръв и ще станат 45…ама се оказа, че за кръвта е 42 и моят лекар ме „изпържи“ с 25 лв.

    ТА: това, че някой е лекар не значи, че трябва да му вярвам безрезервно. ВИНАГИ ще ПИТАМ за какво трябва да се направи нещо!
    Пак казвам, съгласна съм да плащам, но искам да знам за какво. И съм абсолютно против монополизирането на дадена област, особено в здравеопазването, и стимулирането й от държавата, като е в случая.

  12. Всеки, който се занимава с благотворителност, е МРЪСНИК! Това е универсален закон на Вселената!

  13. ми ние платихме 200лв. абонамент за следене на цялата бременност. в тина киркова, не знам как се казва сега, света намсикоя май. и после сме плащали само за феталната морфология и скрининга. накрая платихме за избор на екип 800лв., 100лв. за да присъствам на раждането, 100лв. за ВИП операционна (където ражда само една жена с един екип лекари) и не помня по колко лв. на ден, за да бъде жена ми в двойна стая, а не при циганите, ама не беше много, стотина лева общо. общо-взето това беше, ама преди четири години, сега не знам как е. не съжалявам за нито една стотинка от тези пари, но просто лекарката ни беше направо супер! въпреки огромната си натовареност се грижеше за жена ми като за собствена дъщеря. седим ние с жена ми пред кабинета, тя с големия корем, едвам диша. приближава се някаква лекарка към нас и аха да попита нещо вратата на кабинета се отваря и рени изсъсква:
    – не я пипай, тя е моя бременна!!!

    хаха 🙂

    рени ковачева. дребничка, хубавка, зла брюнетка. ако има следващ път пак при нея ще идем да раждаме 🙂

    между другото – можеш да родиш и без да дадеш един лев. просто копаш в градината докато не ти изтекат водите или контракциите не се учестят, отиваш в най-близката болница и там те израждат абсолютно безплатно. като родиш си взимаш детето и си отиваш вкъщи, за да не плащаш болничен престой, който е 2.50 на ден или нещо подобно. и биохимичният скрийнинг не е задължителен, просто ако не го направиш има шанс да родиш изродче. феталната морфология пък хич не е задължителна – на нея просто се вижда колко пръстчета има детето, пишка има ли, няма ли, сърцето с колко камери е, бъбреците дали работят, има ли мозък това дете и т.н. циганите така раждат. защото те не раждат, за да дават пари, а за да взимат, това е.

    а за дарителските фондации отдавна съм казал – дори и основателите им да са ги създали с добри намерения (което е рядкост, но все пак има и такива) идиотите, които обикновено работят в такива фондации, осират всичко.

    ние даряваме, не можем по много, но даряваме. обаче даряваме САМО на конкретни лица. и то предимно през сайта „спаси, дари на“, защото тези хора доказаха през годините, че парите ни наистина отиват точно там, за където са предназначени. и ако каузата бъде изгубена парите не изчезват мистериозно, а отиват директно към следващата кауза. този сайт не е фондация. там няма никой на заплата. всичко е плод на доброволен труд и добри намерения.

    та такива ми ти работи 🙂

  14. Пипи, не БХС е 20 лева 🙂 Чети внимателно 🙂

  15. Аз като разправях, че да си информиран е гадно, вие къде бяхте? Стойте и гледайте как ще намеря някой мухльо, който да ме забремени и ще се завра на края на света. Ще си ходя на работа, ще се държа като човек, когото не трябва да третират специално и като му дойде времето, ще снеса, пък каквото излезе, дар от горе ще ми е.
    Здрав дух, здраво тяло, нали? Ако не си задавам въпроси дали пък не съм болна, дали това, че във вторник съм се събудила 1 час по-рано от нормалното не сочи, че детето ми ще е 4 ръце, в коя болница има безжичен интернет и на кого от хилядите лекари да бутна рушвет предварително, духът (респективно тялото ми) ще е много по-здрав. И покрай него – и бебето ми.

  16. Svetlina, не си разбрала. Тук не говорим за бременността на когото и да било, тя не е предмет на възмущението ми.
    Говорим за това, че един тип, президентът, всяка година ни чопли по милостивите сърца, за да дадем пари. Тези пари той после демонстративно „дарява“ и по този начин се пробва да си вдигне кирливия имидж. И не стига, че уж от джоба си ги вади, ами всъщност ги дарява на едни избрани по неясно какъв критерии хора и заведения.

    Ето, признавам, не прочетох правилно последното изречение на Lyd (моля за извинение) – при тях 3 D e 20 лв. В София – 80 лв. Та на кой да дари президента?
    – на хората извън София, които ще плащат по 20 лв., никой няма да чуе за това (бе черна неблагодарност ще получи за това) или
    – на „нашите хора“ в Националната лаборатория в София, дето нещо бизнеса им го е ударила кризата и добре ще им дойде да прибират на родилките по 80 кинта, като са толкова отворени да идват и раждат в София. Че тия 5-6 часника дето бачкат в Софето 3D много са се ояли, стига им толкова.

    А иначе, Светлина, като забременееш, ще си говорим пак за информираността относно това, което ще ти се случва 😉

    Бате! Гледай сега, на мен от заплатата всеки месец ми удържат едни парички. Така и така ще си плащам за типа раждане, което съм си избрала. Нека поне тия 9 месеца, да не давам за нещо дето ми е предварително удържано.

    И по отношение на даренията клоня към мнението на Аз, Апстол (да не повярваш) и Батето. Усвояват ми данъците за неравнопоставените групи и после пак ме молят да ги спасявам с дарения, които дори не се връчват от мое име…не дарявам, особено по празници.

  17. Напротив, разбрах висчко точно.
    Затова казах, че вие осведомените, сте нещастни.
    И после писах повече за раждането. Защото е тема, която е пъти по-важна. Бременността е неизбежна и смятам да следвам фамилната традиция – бременна ще лепя тапети и ще мия прозорци. Никакво желание нямам да си пълня главата с медицински термини и цифри, когато от мен се очаква просто да живея.

  18. Светлина, аз обичам да си пиша домашното, не се чувствам от това ни най-малко нещастна!
    Но да, тъжно ми е понякога – когато трябва да кажа на някого: „Аз нали ти казах?“…даже е толкова неприятно, че избягвам да го правя, за да не подчертая пред този човек, че не е искал да знае нещо навреме 😉
    А това, че се информирам, за това което преживявам не означава, че не мазах латекс до скоро, че ще пътувам надалече, с автобус и самолет в близките месеци, и че ще си чистя къщата както винаги 😉

  19. Значи,ако правилно съм разбрала,сте готови да давате пряко волята си за ицзследвания тук 80лв,там 40лв/няма друг начин и аз съм минала през това/,за разни глезотии,като ВИП стаи за родилки и т.н. и т.н.,но не можете да откъснете 1/един/ лев за дете в беда ?!? Майната му на президента с неговите демонстрации,ами децата дето ги дават всяка вечер и които живеят благодарение на „българската коледа“?И те ли са в „играта“?И въобще колко пъти в годината ни идва на ума да бъдем съпричастни и милосърдни,ама честно?!
    А що се отнася до Апостол,ако наистина бяхме държава с нормално здравеопазване,човечецът отдавна трябваше да е настанен в подходящо заведение,където да получи адекватно за психическото му състояние лечение./Ама за него не смятам да дарявам/

  20. Уважаема MoBY, тези деца не живеят благодарение на „Българската Коледа“, къщата на Вип Брадър или многобройните други благотворителни празнични бози. Тези деца живеят благодарение на левчетата, които всеки месец се удържат от Вашата и моя заплати и отиват в бюджета.
    Мъка ще има винаги по-тоя свят. И, ако наистина вярвате, че от Вас зависи добруването на тези деца по-добре купете една жива елха и я бучнете в двора на един такъв дом, занесете малко портокали и им ги дайте (не на лелките). Защото с ЕДНО ЛЕВЧЕ нищо не се променя, това е просто фалш и начин да сте сигурна, че ще спите нощем спокойно.

  21. индулгенция за едно левче.

    и ще живееш в мир, и твое ще е царството небесно..

    добре звучи.

  22. Всъщност не може да им занесе портокали. Поне не какви да е. Според последните наредби такива неща трябва да са купени специално от места, предвариетлно одобрени от дома за деца, от които те така или иначе редовно си зареждат.

  23. Не гледам риалити-бози,а и спя спокойно по ред други причини.Явно или грешно съм разбрала написаното или говорим за различни неща.Вярно,че левчетата,които ни удържат всеки месец отиват в бездънната яма наречена бюджет,а оттам..?Иска ми се да вярвам,че поне този мизерен лев отива по предназначение..това е.

  24. Мда… и на мен ми писна от тази лицемерна смс-на псевдоблаготворителност.
    В събирането на пари всички са добри, като дойде време да се свърши истинската работа, всеки я претупва през просото.

  25. Ако не се лъжа миналата година се поде някаква кампания на тези смс-и да се махне ДДс-то. Май не разбрах защо не го махнаха.
    Ами тези 28 милиона дето са хванали паяжина, ще отидат ли където трябва или събират само лихва? Ами институциите отделиха ли от представителните си(примерно) парички за нуждаещите се?
    Абе пак пуснах, ама и на мен взе да ми писва.

  26. Тази Ментолка и Пипилотка и голяма злобарка.Ако искаш пускай, ако не искаш недей!Пускай за реалити шоутата, защото може да ти дадат колаааа!Колкото и да плюеш президента , както и да го наричаш факт е, че няма друга кампания ,която в последните години да е събрала толкова пари за здравето на децата.Аз обичам децата и бих дала пари за тях,та ако ще и да пише някой глупости по форумите.А вие -дано никога не ви се случи да имате нужда от такива пари!

  27. И не забравяй да платиш ДДС-то на децата, че без него, каква благотворителност е това.

  28. Самарянкеее, не сме против даренията, а против начина по който някои институции се пуйчат с моите смс-чета (с ДДС). И ако можеш ми кажи защо МОЯТА ДЪРЖАВАТА не е самарянин към нуждащите се деца през цялата година?

  29. Твоята държава не е самарянин, защото ти не си депутат, а анонимен браузър.

  30. Svetlina, пускам тук всички коментари, стига да имат реален електронен адрес. А Оле имам шанса да познавам лично – човек, който всеки месец дарява част от заплатата си за едни деца, без да се бие в гърдите и без да чака Коледа 🙂 Така че, тук пред нея отпадат всякакви самарянски аргументи и възмущения, че има скръндзи сред нас 😉

    Самарянчице, не знам кой злобен, кой добронамерен. Объркала си ми блога с форум. Беги и си давай смсите за Българската Коледа и не се тупай в гърдите, щото наистина ми се повръща от хора като теб! Бат Пеп много добре го каза, даже нямам какво да добавя.

  31. Независимо от всичко, аз ще пратя и то повече. Все пак това не са много пари, говорим за 10-15 лева. Проблема с ДДС-то можеше да се реши и от новото правителство, но се отдели твърде много време в медийни изяви и противоречащи си изказвания.

    Като говорим за данъци, ами в България повече от половината работещи укриват данъци. Доста е трудно да си намериш работа, в която да не те водят на минимална работна заплата, като изключим държавната служба. При това положение за какво по-точно говорим. Народа си криви душата и си затваря очите, защото знае, че прави нередни неща, има съвест, но я натиска в казана, за да не загуби тези допълнително набавени пари. Да, заплатите у нас са ниски, всеки човек има право да живее добре, особено ако се старае да бъде образован, държи се като нормално социално същество, а не като циганин. Държавата си затваря очите, работодателите са виновни, но и самите работници им се услаждат паричките в повече. Никой не ги кара с пистолет в главата да ги вземат. Тези, които имат семейства, да речем че донякъде могат да бъдат оправдани, трябва да хранят деца, но само ако става дума за ниски заплати. Ако взимаш няколко хиляди, то нямаш право да говориш нищо против никого. Ти крадеш от мене, крадеш от родителите си пенсионери, крадеш от народа, една свястна държава би ти дала да се разбереш.

    Хората във властта не идват от космоса, те са същите тези урунгели, които укриват, пък после някой им е крив. У българина отдавна липсва гражданското самосъзнание. Всеки гледа себе си, краде, после ми се изтипосва из разни сайтове и си кълчи задника по снимки, в които ми се показва къде бил ходил по света и колко хубаво било. Да, ама ако си беше платил/а данъците нямаше да можеш да отидеш, нали. Или ако се случи, то нямаше да се харчи в такива мащаби.

    Самите граждани трябва да поискат да бъдат контролирани. В откровено фашистки държави като скандинавските всичко е наред, само че като видят някой от нашия край и си показват рогите, май е ясно защо. Оказва се, че за да ти е всичко наред, трябва да се държиш като фашист, да гониш тези, които смяташ за нарушители на реда и морала и то до дупка.

    За съжаление това в България няма как да се случи, щом народа е в кюпа, то спасение няма. Дори някой да се опитват с всички сили да не крадат, то масата не го прави. Суетата е много голям грях, тя кара човека непрекъснато да се стреми към ненужни предмети, за да бъде харесан от себеподобните си. Отделя толкова много средства, а после нямал пари. Не ми е ясно, защо в последните години всички започнаха да си купуват плазмени телевизори, уж нямат пари. Теглят непрекъснато заеми, държат се като цигани. Вече май народа не е български, ами цигански. Сещам се преди как се чудехме тези цигани, защо все ходят по заложни къщи и все правят някакви алъшвериши, ами май това стана практика и за българина. Прости хора, необразовани, искат да изглеждат като любимите си герои от малоумните сериали, които гледат.

    Какво стана с хората, вече в къщи основно гледат филми, рядко следят новините, защото ги лъжели. Като си наврем главите в пясъка сякаш ще станем по-умни или по-знаещи. Е да, може би ще сме по наясно с миризмата му, но друг ефект надали ще има. Преди време Адем Кенан беше казал нещо скандално, с времето все повече ми се струва истина. На него му беше платено да говори такива работи, но много хора се опитват да го оправдаят с действията си.

    В началото на демокрацията имаше много проблеми, хората нямаха пари, по едно време заплатите бяха по 10-на долара. Да, ама сега вече не е така и то май благодарение на други външни хора. Ако се съберат всички пари от укрити данъци – източено ДДС, ДОД, акцизи, мита и т.н., ами те май стават долу горе толкова, колкото успяха да открадне и затрие върхушката през последните 20-на години. Затри, защото унищожи МДА за милиарди. Всяка година се пропускат ползи от укритото в размер на 2-3 милиарда лева. Признавам си, че не мога да си представя, ако народа не беше сам си ги затрил тези средства как щеше да изглежда България. Може би просто вместо в хората тези пари щяха да бъдат в нечии сметки в чужди банки, но знам ли. Според мен за българите още тогава не е имало друга алтернатива. Няма ли ред и дисциплина, няма и прогрес.

    И след всичко това пак ще повторя, че 1-2 лева са нищо за почти всички в държавата. Пропиляни са толкова много време и пари, че е престъпно да се правят сметки за такива суми.

    Няма да спра да се ядосвам, няма да съм спокоен, въпреки че съм пратил смс-и. Просто ще го направя и толкова. Аз не укривам, но пък ме е яд, че другите го правят, виждам че бъдеще по този начин няма. Навсякъде го има замазването на положението, така и ще бъде. Важното е поне да няма просяци по уличите, кучетата да ги приберат някъде и за болните да има някаква надежда. Някой ден пък може да стане чудо, българина да заприлича на човек.

  32. „Към причините да не се праща SMS (говоря по принцип, не само за тази кампания) аз имам още една – не съм съгласна да плащам за нещо, което държавата не е платила, а от „благодарност“ тя да ме наказва с 20% ДДС. Да не говорим колко отива у мобилните оператори и дали изобщо нещо остава за каузите на кампаниите…“

    Ето с това съм много съгласна. Уж за благотворителност и от данъците трябва да ти отмалят (принципно), а вместо това даже и ти слагат отгоре. Така и не разбрах каква е причината да не могат да премахнат ДДС-то от тези СМС-и. Нещо се говореше преди 1-2години, но … само си мрънкат под мустак.
    А какво да кажем за благотворителните кампании на ВИП-Брадър. Да им плащаме да ядат и мързелуват на бълтарските „звезди“ и „интелектуалци“. Да бяха дали парите за обзавеждане и храна, за заплати на хората зад кадър и всякакви други разходи дирекнто за благотворителност и вероятно сумата щеше да е дори по-голяма от събраната от СМС-ите.

  33. Оня ден дадох 321 ооо леВА ЗА КАПУТИ И МИ СЕ ТАКОВА ОНАКОВАТА.аЙДЕ ЧАО!

  34. бре! и от какво си се самооткупил?

  35. Pingback: „Раждане с любов и мъдрост“ « Патиланско царство

Вашият коментар

