Visa от западна Европа – безценна

Сещате се за рекламата, нали? Звучи готино. Безценно.
И си казах един ден – не може без виза. С Емил запланувахме една доста голяма екскурзия, от която предполагам бая пътепис ще излезе. Планирахме всичко, намерихме къде ще спим и разни други малки подробности, но накрая се оказа, че все пак ще трябва да си издадем една кредитна карта. И така започна Одисеята.

Както вероятно знаете, оказа се, че кредитната ми карта не се оказа безплатна за първата година, но го преглътнах, защото целта беше скоростния влак –

Thalys

Талиса е скоростния влак свързващ Франция с Белгия, Холандия, Германия и Великобритания (и се казва Eurostar между Белгия и Великобритания, но не знам защо). Тия симпатяги продават доста скъпо билетите си, но ако ги купиш по-отрано и без право на никакви заменки на датата и часа са си направо нискобюджетни. Например 25 евро излиза от Париж до Белгия или Холандия, ако купиш билета минимум 30 дена предварително. 29 евро трябва да струва, ако вземеш билета до 15 дена преди пътуването.

Ние се прицелихме в 25те евро, но хайде днес, хайде утре и останаха точно 31 дена преди пътуването. Сядам аз да пазарувам билети от сайта, регистрирам се, цъкам си надлежно. И изведнъж системата ми казва, че не може за 25 евро, били продадени тия билети. Така за колко пари има – за 36 евро – Ама това е по-скъпо и от 29те евро, дето са за 15 дни преди пътуването!!! Как така?! Ми така! После лоу-костовете са кирливи и подвеждащи! Ми тия гъзари лъжливи?!

Добре и 36 евро не е много, да вземем два от тях и да бягаме! Да, но за двама човека ми трябва още някакъв номер…Петкан не разбира! (аз т.е.)
Викам – хайде утре, ще използвам жокер – ще се обадя на приятел от Холандия той да говори с Талис, за да кажат от къде да го взема тоя пусти номер.
На другия ден жокера сработва, имаме втория номер.
Започвам операцията наново. Наново, ама с нова цена – храааас! – 46 евро са вече билетите, нищо че до пътуването остават още 30 дена!
Преглъщам новото повишение. Попълвам всичко и стигам до номера на кредитната карта. Въвеждам си VISA-та барабар с онзи трицифрен код. Давам нататък и с трепет в сърцето очаквам да получа потвърждение за двата заветни златни билета…
А на екрана изплува:

„The transaction has been denied
Payment not accepted : Payment refused by merchant
Please use the „Back“ button to try again with other parameters“

Е как така бе?! Обаждам се на дежурния телефон на банката (че действието се развива посред нощите), а от там един младеж ми обяснява, че картата си ми е съвсем в реда на нещата! Ааа, ядосвам се вече!
Сядам и пиша писмо на тия от Талис – не мога да оставя нещата така!!!
С Емил си решихме проблема на другия ден – приятеля в Холандия взима два билета – за 48 евро (тия през пет минути си менят цените!!!).
Обаче продължавам да чакам официален отговор!!! И той дойде преди няколко дена:

„Dear Madam, Sir,

We are sorry to read that your on-line payment attempts failed. On-line payments on our site with Visa or MasterCard are only possible with credit cards certified ‘3D-Secure’ by Bank Card Company. These cards are either:
– Visa cards issued by Western European banks(подчертаването мое)
– Mastercards issued by European banks
– Visa or Mastercards issued in any other country, provided the issuing bank requires an additional identification of the card holder.”

Европа лиииииии?! Европейски съюз лиииииии?!
Неее, Visa издадена от Западноевропейска банка! Нà ви обединена Европа!

За сведение: това не става ясно от сайта на Талис, където пише, че :
Means of Payment
Thalys.com accepts many different means of payment.
Thanks to our secure payment system, you can purchase tickets with:
• credit cards issued in France;
international cards issued by Eurocard, Mastercard and Visa; (удебеляване мое)
• magnetic swipe cards: Diner’s Club or American Express;
• Cofinoga cards.

Единен пазар сме били. Черни негри сме си в задния двор на Западна Европа. Предполагам, че тия в Талис, въпреки подвеждащата информация на сайта, са си оплели добре кошницата и не може да ги пипне човек с пръст и мога да се оплача само на арменския поп (тук демек).

Та най-искрените ми благопожелания на Талис.

Обаче реших да проверя и защо Visa-та ми не е Visa. Ми ако утре не мога да си платя в хотела, защото не е от Западна Европа?!

Разпечатах си мейла и цопнах в офиса на ПИБ. Понеже историята ми и до тук е дълга ще ви спестя потресаващия английски на г-цата кредитен инспектор, която не можа ни да вдене проблема, ни да прочете мейла на Талис на колежката с в картовия отдел; това, че ми се обясняваше, че не съм правила опит да направя онлайн покупка (ми нали изобщо не са пробвали да теглят от картата); че съм си изгубила една брошура, при положение, че триста пъти ѝ казах, че не съм получавала такава – да казваш лъжа за клиент на свой колега, докато клиента стои и те слуша; и не на последно място – никой в тая банка да не знае каква е тази Visa ‘3D-Secure’ и ме убеждават, че такова животно нема и тяхната карта е Visa и аз съм проста, че не мога да си купя билета и ония са прости, че не приемат ПИБ-ска карта.
Стоях и я гледах тая г-ца инспектор и се замислях все по-дълбоко дали наистина заслужаваме истинска Visa по тия географски ширини…

29 responses to “Visa от западна Европа – безценна

  1. „credit cards certified ‘3D-Secure’ by Bank Card Company“ питай в ПИБ дали ти е такава. Иначе са си „тъпаци“ както казва моя молдовски колега

  2. „тъпаНАци“ казва колегата;-)

  3. Мислиш, че не съм попитала ли?! Обаче доста ѝ се опря на г-цата да го прочете това „три де-секуре бай банк кард компани“. И ни тя нито тази, с която говори в картовия отдел бяха чували такова нещо.

  4. Щом не е чувала, значи …:( Кофти:(

  5. 3-D е протокол за сигурна връзка, разработен от Visa, за да се подобри сигурността на онлайн пазаруването.
    http://en.wikipedia.org/wiki/3-D_Secure

  6. Сега се сетих, че ПИБ имат собствен картов център, та спокойно може да не са реализирали 3-D Secure.

  7. Преди няколко седмици имах подобно изживяване в Унагиря. 4ма човека с карти visa electron на ПИБ в надежда да изтеглим около 50 лева (съответно там колкото форинта се падат) да можем да си купим няколко бири да пийнем. 0:4 за банкомата. Добре, че имах visa electron на друга българска банка, че поне с нея се разбрахме.

  8. Аз пък с VISA от Първа Инвестиционна всичко пазарувам онлайн, без грижи… Нещо продавачите на влакови билети са смотани, тъй да знаеш! 🙂

  9. Мда. И(като Момчил) аз щях същото да ти казвам – сбъркала си банката. Аз ползвам редовно за eBay две VISA Electron на друга банка. Поне три пъти месечно получавам по нещо – я от Щатите, я от Хонконг, я от Австралия. И от Европа, да.
    Имах и кредитна такава, но я изоставих, защото сметнах за излишен разход таксата за обслужване. Която при дебитния вариант(Electron) липсва. Има си месечна такса за обслужване на сметката, но такава има всяка банка за всяка не-депозитна сметка.
    Това е. Уж всички са еднакви, ама не точно еднакви…

  10. Между другото, VISA Classic струва 39 лв на година (в ПИБ) но връщат и 1% от всички плащания, ако надвишите 2000 лв разход по картата на 6 месеца. Така че, може да излезе и безплатна за употреба. Плюс това, имаш и безлихвен период, от 15 до 45 дни. Не е толкова зле:)

  11. Аз си купувах талис миналата седмица. Доста проблеми наистина – моите билети са за след 90 дни и пак бяха по 35 евро 🙂 След това сайта се чупеше точно преди самото плащане – пробвах с 4 компютъра, 3 операционни системи, 3 браузера и 2 интернет доставчика… а да – и 3 вида кредитни карти – виза, мастеркард и американ експрес :)))) звучи като виц но не е 🙂 в крайна сметка успях да ги купя с мастеркард издаден от не банкова институция и в неудобен час, защото беше единствения остнал по 35 евро … като цяло доста куца история, дано си струва самото влакче.

  12. Ммм, аз от Талис бягам надалеч..кълвяха по 35 евро от Брюксел до Колн (извинявам се, не знам къде ми е ер малък), дето е един хвърлей път. Аз съм при ДСК, плащам си постоянно нискотарифни полети с виртуална карта (направена специално за онлайн пазаруване), и само Ryanair се опъваше, докато не пробвах с нормалната дебитна карта, Visa Electron, и номера мина. Само да отбележа че при повечето компании от нискотарифните плащането с Visa Electron се таксува най-ниско или въобще не се таксува. Например ако се бях усетила навреме как да платя при Ryanair, щяхме да си спестим 25 евро, но уви- на приятеля ми кредитната карта не е Electron. В твоя случай мисля че Талис заслужават да им вдигнеш един скандал, но все пак ще ходиш да си почиваш- наслади се на живота, на белгийска бира или там каквото, а за по-нататък ще си имаш едно наум 😉

  13. Моя позната има Visa като моята и понеже никога не й е правила засечка и, за това, и аз се набих в ПИБ.
    Кредитна Visa взех, за да имам някакви пари „за всеки случай“ без да ги имам реално. Да ти кажа Мишел, изобщо не съм планирала да пазарувам каквото и да е с нея. Ужасен противник на взимането на заем и дълженето на пари съм, особено на банки.Никакъв оборот от 2000 не ща да правя. Трябваше ми най-вече да правя резервации за хотели (като си плащам кеш при пристигането/напускането). Тоя Талис ми беше повода – и точно за него да се окаже, че не става!

    Евелин, браво за пробива! 🙂 Пропуснах да спомена, че и при мен имаше един момент в който, като си посочех датата ми се показваха три влака с по три възможности – за 36 евро, за 46 (flexible) и още нещо за много повече пари. Но както казваш – като натиснех варианта за 36 и сайта нещо се чупеше, както казваш, излизаше едно съобщение, че не е в ред. Порбвах и аз през два компютъра и два браузъра и не. Накрая като натиснах 46 и ИЗВЕДНЪЖ проработи, видиш ли! Мошенник.
    Не знам от къде за къде ще пътуваш. 2003та го хванах от Брюксел до Лондон. Тъкмо бяха подобрили трасето и имаше реклама, че се стига за 2 часа. Дойде деня и:
    На влизане е като в самолет – сложи си не много широки гащи, че си сваляш колана на чекирането (това тогава беше новост и непредвидливо си бях обула най-широките потурки). От вътре влака се оказа изключително мизерен, на фона на редовите западняшки тренове. За капак двигателя се повреди в Дувър и висяхме там час и кусор, та двата часа станаха 3 и половина. Единствената далавера беше, че за компенсация обявиха, че всеки получава следващото си еднопосочно пътуване на аванта (нещо, от което не можах да се възползвам, а и сигурно щяха да измислят нещо да си доплатя, хахаха)

    Анджи, за ДСК имам разни други слова да произнасям, ама друг път 😉 Иначе това с виртуалната карта звучи добре, трябва да го проуча. И да ти кажа, след като и Евелин сподели същото изживяване, наистина се замислям, не трябва ли да се оплача някъде по-сериозно от Талисите.

  14. ебаси. аз пък взех карта на райфайзен, щото нали понеже требе да се оди да се куфее на ацедеце в атина.

    къф ли йекшън ме чака…

  15. Прескочил си критичната точка! Сега те чака само кеф 🙂

  16. С картите проблем, ами що триеш линковете към Youtube? 🙂

  17. Анонимен 5за6, не разбирам за какво става въпрос (кой поствал, кой трил), но ако пуснеш линк към youtube по темата ще го видиш тук.

  18. Пипи, най-лошото е, че този търговец поставя в неравностойно положение картите издадени в България. 3-D не е задължително условие за извършване на интернет транзакция и конкретния търговец не следва да си позволява да поставя подобни условия. Това е подигравка не само с нашите банки и банките от Източна Европа, но и с потребителите от Източна Европа.

  19. Хаха карти от 1-D, 2-D, 3-D,…, N-D в зависимост от размерността на клиента 🙂

  20. Нека нещо да споделя, след като видях всичките плювки тук за картите на ПИБ…Аз имах почти същото преживяване, но с Емирейтс, които абсолютно ми отказаха да приемат плащане с моята карта на ПИБ на техния сайт. Причината – не приемали карти от България, това адски много ме обиди и ядоса. Толкова се ядосах на арабите, че реших да ги заплаша със съд и писах на ПИБ, които от своя страна почнаха една ужасна кореспонденция с Мастъркард и в момента случая е на някакъв техен борд. Оказва се, че никой няма право да отказва плащане на база страна или вид на картата. Според техните си правила, всички карти са равностойни и това крепи системата. Моят съвет – обърни се към банката вместо да ги плюеш за авглийския. Ти си попаднала на някое обикновенно девойче на гише, дали пък очакваш оксфордски английски от него. По – добре пиши на техния картов отдел, мен там ми помогнаха.

  21. Дай най-доброто от себе си Пипи 🙂
    „Nothing Left To Lose“, The Alan Parsons Project

  22. Евелин

    Лек ъпдейт: ще пътувам от Амстердам до Париж в началото на юли и цената от 35 евро на човек ми се вижда доста добра. Пробива дойде когато реших да сменя опцията на тикетлес – само така ме допусна до плащането. Тикетлес пътуването става с една пластамасова карта която пристигна преди няколко дни на обикновенната поща у дома. Другата тъпотия беше че трябваше приятелката ми да се регистрира отделно за да има кода за тикетлес пътуването 🙂 Както казах и в предния коментар голяма врътня беше и не знам как ми издържаха нервите. А картата ми е tbi mastercard и ми направи доста добро впечатление – в неделя в 10 вечерта накупих доста самолетни билети наведнъж и ми се обадиха от банката да проверят дали наистина аз пазарувам (някой може да се подразни, но ако ми откраднат картата никой няма да може да я опразни) След това им звънях (в неделя в 8 вечерта) на линията за проблеми и никой не ми вдигна … 10 минути по-късно те ми върнаха обаждането и ми се извиниха, че никой не ми е отговорил веднага.

  23. …егати…

  24. Евелин, при мен това с номера за втория човек беше първото нещо, което беше неясно. Иначе От началото до края все на тикетлес се пробвах 😦 В условията пишеше, че пластмасовата карта ще получа след като купя билет поне веднъж, нещо което така и не стана.
    Сериозно се замислям да не отправя ли въпроса по-сериозно към банката или някоя друга инстанция.

  25. Напълно некоректно от твоя страна е да очакваш че всяка обикновена служителка в ПИБ ( или която и да е БГ банка ) ще знае английски. Трябвало е като не може да чете да ти даде телефона и ти да продиктуваш текста. В картовия отдел пердашат английски без проблем 🙂
    Проблема със сигурност не е в ПИБ , а в Талис.
    Аз съм купувал с Visa билети за влакове и в Холандия и в Белгия ( от автомати и на гише) без никакъв проблем , като изключим това че в Амстердам автоматите работят само с монети !
    С Visa oт ПИБ съм плащал в над 30 държави вкл. Австралия без никакъв проблем !

  26. Btw, тая 3-d работа носи търговското име „Verified by Visa“

  27. то бива, бива затишие, ама това твоето на нищо не прилича…

    цъ цъ цъ

  28. May be … „High Noon“ Steve Oliver

  29. Абсолютно същите проблеми имах и аз с Thalys и Visa на Първа Инвестиционна Банка. Голям кошмар. Ще пробвам с Master на друга банка, дано стане 😦

Вашият коментар

