Извинителна бележка

Може да се брои и за обяснителна:

Виновна е палмата!

Загубих се за около седмица, но си имам извинение. Миналият понеделник, опитвайки се да се подготвя за работа, имах много близка среща от третия вид с една от домашните палми. Толкова близка, че аха да ми отнеме лявото око и ходих с превръзка като пират цяла седмица. Поради тая причина нито можех да чета, нито да пиша, нито телевизия да гледам. Последното го пробвах, но се оказа, че да гледаш с един зъркел е доста неприятно и изморително, и доста от усещанията за цвят ми се губеха (цветовете си бяха там, но някак си не ги виждах цялостно). За това спах. Цяла седмица спах доволно, до степен, че ми омръзна. Във времето, в което не спях пък си мислех и стигнах до заключението, че е станало защото съм атеист. Нали в края на седмицата идеше католическата Цветница, която католиците празнуват като Palm Sunday – Палмова неделя. Трябва тия палми да са вярващи католички! Ще ги изселя на балкона обаче, че не ща да ги виждам повече…но само тях! Искам да си виждам всичко друго!

Първа инвестиционна банка – първо впечатление

Докато си лежах, получих и един смс. Аз не бях споделяла с вас, но в края на март реших, че ще влизам в света на онлайн пазаруването и e-bay-я, а за тях трябва – кредитна карта. Отидох тогава до Първа инвестиционна банка, че ми е най-удобна. Мадамата на бюрото срещу мен ме освети с информацията, че за поддръжка на картата се удържа годишна такса, но първата година е на аванта. И аз щастлива си прибрах картата три дена по-късно. Та, миналата седмица, докато си мислех, как ли изглеждам с превръзка на окото получих смс – дължала съм пари на ПИБ. Е как така?!
Вдигнах се в слънчевия петък, за да установя какви са тия работи. На бюрото срещу мен грееше една още по-голяма мадама с розова ноктопластика и три розови резки – 2 на бузите и една на устните. Любезно, но строго я попитах какви са тия пари, които им дължа, че не си спомням да съм купувала нещо.

– Ама не, това Ви е таксата за обслужване.
– Каква такса, бе госпожо?! Колжеката Ви ми каза, че първата година няма такса! – Няма, ама има. Тази промоция била само до декември.
– Но колежката Ви ми каза нещо съвсем различно. Разбирате ли, че това е изключително неприятно и некоректно спрямо клиентите Ви. Така да ги подвеждате!

Нашоках я, че не може така и да обърне внимание на колегите си, но сигурно и други хорица ще излъжат. 40 лева са си 40 лева и, не че нямаше да си изкарам картата, ако знаех, че се плаща, но изненадата беше много неприятна, особено когато си се изръсил за лекарства и тъпееш в тъмното.
И не си затрайвам за името на банката, нека си носи последствията като е некоректна или пък има разсеяни служители.

И на фона на това се сещам за тоя

меламин във вафлите

Как пък не взеха да кажат марката!!! Защото не е като да не са го правили преди – когато става въпрос за дребен, регионален производител на кисело мляко и без да е доказано, обявиха името на фирмата нищо, че после се оказа, че не е вярно!

При тоталитарен режим си признаха за Чернобил, а през 2009-та година, в страна от ЕС и комисар по въпросите на потребителите – българин, медиите и институциите мълчат като комунисти на разпит. Егасимуси и демокрацията и правата на потребителите.

На фона на всичко това, на връх празника на злата палма, бях компенсирана като си намерих 20 лева с вече работещия ми чифт очи.
Край на извинителната бележка!

12 responses to “Извинителна бележка

  1. Имах същия случай с абсолютно същата банка и същата промоция. Странно че не съм го отбелязал в блога.

  2. За да пазаруваш в Интернет, за eBay и PayPal ти върши работа и обикновена Visa Electron. Няма такса поддръжка, единственият минус (за мене – плюс) е, че преди да купиш каквото и да било, трябва да внесеш пари по сметката – няма кредит/овърдрафт. Което от гледна точка на сигурност е екстра, защото дори да се случи да ти хванат данните на някой сайт, не можеш да задлъжнееш, може да ти „източат“ само наличността. В моя случай – макс 5-10 евро.

  3. Оздравявай:–)

    Извади си истинска кредитна карта – изобщо не се връзвай на разни визи електрони

  4. Ех, Комита! Защо не си писал?! Ти си виновен сега, че ме прецакалис тия! 😛
    Влади не я знаех тази възможност. Да си призная не правих много проучване преди да хукна да си правя кредитна. На мен ми трябва, защото ще купувам разни чужбински билети и, понеже пишеше, че трябва виза, просто влязох и поисках виза. Пък да видим какво ще излезе.
    Оздравявам, оздравявам, няма къде да ходя 😀

  5. Що не им пишеш в блога http://www.fibank.bg/blog/ там отговарят веднага и правят проверка. Аз така си оправих едни плащания за чужбина. Аиде и оздравявай :)Лоша палма, лоша :))))))

  6. „доста от усещанията за цвят ми се губеха (цветовете си бяха там, но някак си не ги виждах цялостно)“
    Това е много интересно! Тъкмо подготвям един доклад да зрителното възприятие с две очи. За яркост и контраст са го изследвали, за цвят – никога не ми беше хрумвало. Може ли да опишеш проблема?

  7. 🙂 Ами не знам как да го опиша…Станно такова, защото мозъка ти някак си иска да погледнеш и с двете очи и, сякаш не е същото като гледаш с едно око и като е с двете 🙂
    Ходих до един магазин за дрехи и гледах цветовете на някакви костюми и уж виждам, но не съвсем и накрая си отлепих превръзката, за да видя с двете очи…сигурно трябва да е на мисловно равнище, а не на физиологично, струва ми се по-вероятно и обяснимо. При хора, които наистина са зрящи само с едното око, нещата сигурно не стоят така, но на мен ми се губеше целостта на възприетото.
    Между другото не ми беше толкова проблем това, че имам ограничено зрително поле, колкото това, което ти описвам 🙂

    Най-добре, като истински учен експериментирай със себе си – една марля и цитопласт за два дена, и без шмекеруване! Пък ако не съм го обяснила добре, пиши ми на мейла – първото ми име @ гмайл 🙂

  8. Само като защита на Комитата – той редовно пише за тая банка, че наистина много го ядосва. Само му се чудя защо още не ги е зарязал

  9. Градинар

    Ако Пипилотка се напипилупка в палма -страда Пипилотка, ако палма нападне Пипилотка – пак страда Пипилотка. Извода е ясен – оздравявай! (:-)

  10. Pingback: Visa от западна Европа – безценна « Патиланско царство

  11. Привет тука и от мен,

    Да вметна само, че би трябвало наистина да не ти удържат такса за първата година, ако така са казали – пиши им в блога, или на техния мейл. Не става въпрос за милиони, все пак, а за само 40 (39) лв! 🙂

    Иначе аз от банката съм доволен, засега… 🙂

  12. Еми, Michel, аз отидох в банката и питах, как така при положение, че ми е казано, че е безплатна. Отговора на обслужващата ме госпожица беше, че няма такова нещо и аз съм в грешка.
    Просто другия път като ходя там ще ходя с диктофон и камера :).
    И причината е и във второто ми ходене до офиса им когато освен за проблема с Талиса питах и как да си активирам безплатната медицинска застраховка, която сработва, ако си купя билет или нещо друго за в чужбина (а това не стана). Казва ми тя, че инфото го пише в брошурката на партньора им застраховател, която ми е връчена заедно с картата. Аз й отговарям, че не съм получавала такава брошура в пакета, а тя казва, че това не е възможно. Аз продължавам да твърдя, че такава брошура не съм виждала в живота си! Тя се обажда в картовия отдел и казва на колежката си:“Ще ми изпратиш ли по вътрешната поща една брошура на застрахователя, че клиентката си я е изгубила.“ (побеснях като го чух това!!!)Приключва си разговора и аз натъртвам през зъби, че съм й повторила, че такава брошура аз не съм губила, защото просто не съм получавала, и тя ми мига. Ако си бях снимала пакетчето, докато ми го даваха в банката, щях да я питам.

Вашият коментар

