„С“ като синьо сирене

Както и друг път съм казвала, аз не мога да готвя. За това пък като реша, понякога правя туй-онуй, по-така за душата.

От известно време моите приятели са се захванали да правят синьо сирене. Не повдигайте вежди скептично. Идеята е, че синьото сирене е продукт на плесен, т.е. мухъл, и като всеки обикновен мухъл и той се предава и заразява продуктите. За това те купуват буца нашенско си сирене, режат го на филии, а между тях налагат парчета рокфор.
Пробвала съм от това сирене – съвсем истинско става след месец престой!

Лошото е, че на мен, като една пестелива натура ми се струва прахосване на много материал (синьо сирене) за получаването на само също толкова количество ново синьо сирене.

Разчоплих интернета по въпроса и открих една друга рецепта . Тя е с извара, вместо със сирене, което е добре – евтино. Но и тук имам проблем – технологията е много трудоемка, т.е. не е толкова лесно колкото би ми се искало. И най-вече – много е времеемко! За узряването се искат ТРИ месеца!!!

Сами разбирате, че не ми се чакаше ¼ година, за да разбера става ли номера или не.
Поради това реших да постъпя по соломоновски!

Ще ползвам сирене както приятелите ми, но ще го заразя с мухъл по другия начин. И така, вземате:

Ркофор, сирене, разтвор и резултат...да видимМалко парченце синьо сирене, подбрано с повечко мухъл, се размива в няколко лъжици вода, до получаването на гнусновато-зелена-блудкава смес. Подбраната бучка сирене пък се надупчва с нещо остро – отвертка, игла за плетене или каквото намерите за удачно, като внимавате бучката да не се нацепи. После заливате парчето сирене с по-горе подготвената заразна смес, а на другия ден изливате отцедената вода.
Затваряте и оставяте на 12-14 градуса за период от един месец.
Останалото е чакане.

Не съм сигурна, че ще стане. Начина с парченцата е изпитан.
Но това последното си е изцяло мои сценарии, започнат на 2 март 2009того лето. Надявам се да стане!

Не опитвайте това във вкъщи…
Не и преди да доложа след месец! 🙂
Почти съм сигурна, че резултата ще е положителен, така че до после до рокфор!

18 responses to “„С“ като синьо сирене

  1. Бррр, никога не съм харесвал синьото плесенясало сирене… А пък да взема узряло, хубаво, бяло сирене и да го направя и него плесенясало… това вече е прекалено извратено като за моя вкус!! 😉

    Дано се получи нещо вкусно от експеримента, да… Аз смят иначе да си купя днес сирене и кашкавал – узрели и незаразени, LOL! 😀

  2. аз само да попитам: Вие у вас немате ли си вилици 😯 :mrgreen:

  3. защо ще искаш да правиш мухлясало сирене !@!
    НЕ МИ ИЗГЛЕЖДА МНОГО ЗДРАВОСЛОВНО

  4. Ехххх Мишел, спомням си едно време колко мразех обиконовеното си, нашенско сирене. От него и дроб сърмата мразех повече единствено синьото сирене! Дори не исках да го опитам защото е „мухлясало“. Веднъж баща ми ме погна с една бучка да го хапна само, а аз не та не! Чак в ъгъла на стаята се наврях, за да не го близна, но там вече, приклещена, изгубих битката. И си казах: „мммм, то не било толкова гадно!“. Пък на винце как върви, пък на водчица…..аууууу!

    Блу, мисля да отворя поточна линия, пък теб ще те поканя за рекламно лице, че нали и сиренето е блу 😉 А това за вилиците не го схванах напълно…ако иде реч за дупченето – не можеш да прокараш с вилицата дупка от край до край и то достатъчно широка, за да влиза там въздух и мухъл на воля 🙂

    Споко Тинче! Няма страшно, тази плесен си е чист пеницилин! 😉 По здравословно от това здраве му кажи 😉

  5. хаха, аз веднъж бях забравил едно сирене за около.. ъъ.. ми ненам, ма полвин година сигур. беше мухлясало здравата, ама сив мухъл, от тия, косматите. хич не беше вкусно.

    а такава шашава идея като твоята дори яз не бих могъл да спретна,

    ХВАЛА!

  6. Попинскі

    Щом ти се отдава алхимията, направи и чер хайвер от очи на цаца например…

  7. Цялата тази работа ми намирсва в крайна сметка на хранително отравяне…

  8. Попинскi (хохла ли си?) ти пък като си такъв философ, намери си някой блог дето дрънчи повече на дърво, че тук не минаваш.
    Апостоле, както казах вече, хората го правят и е изпитано.
    Струва ми се, че тук прекалено много сме свикнали да ядем кисело от сухо мляко и сме забравили как стават нещата в природата. Какво е виното и оцета, какво е киселото мляко, примери бол. Някога лаборатории не е имало, за да стават по друг начин освен естествения. Та и със синьото сирене историята е същата – обикновено гниене. Аз както казах – не яжте, като не щете 🙂

  9. Жълтата Подводница на Битълс за 8-ми март, 8-ми декември, или за времето м/у тях е подходяща? 🙂 Честит Празник!

  10. Бих пробвала веднага,ама сега намерих едно магазинче,където продават истинско сирене,правено от мляко и ми е жал (и стис :))да правя експерименти :)Но обожавам синьо сирене,така че чакам с нетърпение резултата и почвам производство 🙂

  11. Pingback: “МиП” като мухъл и прецакация « Патиланско царство

  12. мда аз ям по 2 пъти в седмицата синъо сирене и спор няма наяжда много , много е вкусно , аромата понякога не е приятен , но като се свикне е най-якото и е истинско , да се опитваш да правиш синъо сирене от „сирената“ продавани в магазина…не мисла , че имаш шанс да стане … според мен дори не са истински, трябва ти натурално домашно овче сирене , слага се в/у дъбови стилажи в пещера и само си хваща бактерията…пещерата трябва да е проветлива все пак..
    хех така се прави ,… но е дълъг процес във всички случаи особенно ако искаш да стане както трябва … онзи ден патувах и минавайки през Хисаря в един магазин си купих една малка буца Рокфор , явно никой не беше проявил интерес беше много добре престояла и толкова вкусна, че по добро не бях ял….;)

    за тези които не обичат синъо сирене да посърбат водица и растителна мазнина!хех

  13. http://www.econ.bg/news86030/article157198/sireneto_ni-osven_che_falshivo_pulno_i_s_voda

    хех , който не го е хванал по Бтв ето ви линка то е ясно какво бяло „сирене“ има в магазина…

  14. Уу евала аз не бих се осмелила да пробвам подобни номерца, въпреки че си умирам за синьо сиренце, даже обмислях варианта да поръчам на Дядо Коледа да ми донесе цяла пита.. 🙂
    Жалко, че не се е получило. Но пък в крайна сметка магазина върши добра работа..

  15. Принцесата - воин! >-

    Олелеее не харесвам синио сирене вобще струва ми се противно пак и катосе сещам за рецептата му ми става още по отвратително,плесен мухлясало сирене тръпки ме побиват не мога да си мисля нещо друго ивсе пак от друга страна мухелът е полезен с нещо,но аз за нищо не бих го употребила в хранителния бит! (puke) 😦 😮 :S

  16. Принцесата - воин! >-

    Просто си търсих материал за изпита по стокознание,който наближава,защото в лекциите само слушах без да пиша нищо знаех,4е нета ще свърши добра работа 🙂 (clap) (F) 8-|

Вашият коментар

