Хайде на театър

Вместо да си говорим за политика, я по-добре да ви препоръчам да отидете на един истински театър! Какво ще кажете?
Миналият четвъртък, с Емил избрахме да отидем на „Аз също съм Катрин Деньов”. Същото представление предстои на 30 януари:
Избрахме го не само защото бяхме дали едно обещание, а и от любопитство към заглавието. Оказа се, че отидохме на самата премиера. Постановката е на Драматично-куклен театър „Константин Величков“ гр. Пазарджик, като в същото време се поставя в столичната театрална работилница Сфумато. В Пазарджик се играе на камерна сцена.

Сега да ви предупредя, че ако сте се запътили към Сфумато и има сняг е добре да сте много внимателни или както пише на табелката пред театъра: „Внимание, хлъзгава настилка! Мно-о-о-о-го хлъзгава!”. В снежните зимни дни стълбите на ТР Сфумато, намираща се в долния край на парка Заимов, са си истинско предизвикателство за любителите на Мелпомена (поледицата от сряда ряпа да яде).
Ако се промъкнете по стълбите нагоре почти сте успели. Трябва да минете през касата. На премиерата билетите струваха 12 лв., но няма да ги мислите.

Последното преди да дам по същество – в театъра няма гардероб, за това не ходете с много палта, чанти и багажи. И така:
„Аз също съм Катрин Деньов” е представена като:

„Социална сатира под формата на едно малко, странно и налудничаво кабаре Аз също съм… разказва за разрушителната неспособност на човека да възприеме себе си такъв какъвто е. Става въпрос за езика и начините на всекидневното общуване, за неговите болести, за неразбирателството, за силата на мечтите, за недостатъчността да бъдещ себе си, за отказването от себе си в името на някаква абсолютна икона…”

За мен това е едно семейство с проблеми „като по учебник” (това за педагозите) – майка с трите й деца – две дъщери и син.
Майката – съпруга изоставена от съпруга; майка, която живее в своя собствен свят и блянове по неосъществения й живот; това е майка, отричаща действителността и неглижираща децата си, за сметка на своите собствени емоции и изживявания.
Децата пък преживяват/реагират/противодействат по различен начин на отношението на родителя, всяко даващо изблик на неудовлетвореността си по абсолютно различен начин: агресия, автоагресия, търсене на модел на подражание, отчуждение и бягство от извора на проблемите. Можете да видите откъс от постановката на страницата на Пазарджишкия театър

Не знам какво точно да кажа, за да не разваля удоволствието ви да отидете и да изгледате „Аз също съм Катрин Деньов” без да знаете предварително сюжета. Гледайки от своята гледна точка: За първи път отидох на „съвременен” театър (под съвременен разбирайте, че автора е жив и даже присъстваше на представлението). За първи път на сцената имаше толкова малко актьори и декори. Чиста работа. Просто много хубава и интересна, и смешна и тъжна. Излязох от театъра с доволство. Надявам се да го направите и вие.

6 responses to “Хайде на театър

  1. щем

    а ние пък ходихме на „г-н ибрахим или цветята на корана“ или нещо в този смисъл. моноспектакъл, мноого добро. в народния.

    па си викам: ако и политиците ни бяха толкова добри, както са ни актьорите – не швейцария, рая земен щяхме да сме

  2. Не ми е ясно само защо е необходимо да се вика толкова много при търсенето на Аз-а…

  3. Batpep, той Емил отдавна ми е обещал да ме води на „Г-н Ибрахим…“ :), но рядко го поставят. Сега виждам, че пропускът ми може да се поправи на 13 февруари 🙂
    За политиката нечем да говоря, че е една ужасно нискобюджетна постановка с най-нескопосаните актьори, режисьори и публика пръквали се някога.

    Димитре, май не викаха много 🙂 Пък и все пак играят деца пубертетчета/на края на пубертета, а като се сетя аз на тия години как съм кряскала на нашите…Действителността понякога е много по-крещяща 😉

  4. Отидете на пиесата няма са съжелявате.Аз бях на премиерата в Пазарджик и съм супер доволна.Старана и вълнуваща пиеса.Много добра игра на актьорите.ОТИДЕТЕ!

  5. no thanks 🙂 ще се въздържа на този етап.

  6. Въпрос на избор, Димитре. Няма лошо в това човек да направи изводи за себе си от кратък видео-материал. Но не прави добро впечатление когато, човек дава мнение за цялото, въз основа на 2 минути от него (ей за това си обичам „Гордост и предразсъдъци“ 😉 )

Вашият коментар

