Вси светии и Ада

Внимание, внимание!
За всички, които са ми хукнали днес да празнуват Вси Светии и съм ги подхлъзнала да влязат в блога ми търсейки информация по честванията:

Нещо сте се объркали! Вси Светии, в православните страни, каквато все още е България, се празнуват на първата неделя след Петдесетница, която се пада осма неделя след Великден. Значи Вси Светии са на деветата неделя след Великден. През 2008 година този празник е бил на 22 юни.

Който е искал да празнува този празник, да го е направил óвреме.
Ако го празнува сега, по католическия обичай и още повече – е кръстен в православната вяра – следва да гори в ада, защото не си спазва канона.

Не че ви проклинам или нещо, но е добре човек да си знае.

Още по-добре е да си знае, че на 1 ноември има да почита народните ни будители. Защото от чуждопоклонничество, освен религиозните си празници, забравихте и националните си. Ни сте като-лици, ни сте като-гъзи така.

Атеист

П.П. – за който пък иска да си припомни какво писах на миналогодишния празник на будителите – тук

29 responses to “Вси светии и Ада

  1. Изсмял се дяволът на развален английски 😉

  2. Тихомир Тодоров

    Pipilotke………….идва ми да те разцелувам. Точно на място ги сложи тези дупедавци 🙂 И аз днес реших да проверя как стоят нещата, ей Бога ми, щяха да ме изядат живи бре 😀 Още веднъж браво!

  3. Papa Pii Kvotodadat

    Браво! Не бях чувал до сега за катогъзите 🙂

  4. Papa Pii Kvotodadat

    Браво! Не бях чувал до сега за катогъзите 🙂

  5. Богомил Ветров

    Абе не6то не сте фе6ън и куул с хепънингите – вие тия не6та не ги разбирате, биколс сте ступет и немате ни6то в пъмпкините дето ние ги ру4аме он ТХе брекваст и после палим файър в тях. 4ат ли си братър. Аре, оби4ам ви си4ките и 6е ви купим вибратрои за свети Валентин 🙂

  6. Катоветровците към коя категория са?

  7. неееееееееее, язе се накефих мно’о, особено в началото 🙂 иначе аз също не го празнувам 🙂

  8. Богомил Ветров

    Богомилите са си богомили. Те не са нито католикове, нито катодупове 🙂

  9. врат или шия

    А ясно, не ветрогъзи, а комумили-комунедраги 😉

  10. врат или шия

    Пипи, беше ли при Енея? 🙂

  11. Тихомир Тодоров

    Selene не се казва Омг, а се казва О боже мой. Знаеш ли, вече почвам да се съмнявам, че въобше си „Made in Bulgaria“.

    Pippilotke, само така, аз съм с теб. Още един път браво!!! 🙂

  12. Най-древния келт

    Хелоаут – деня след Хелоин, когато всички ошашавени се освестяват 🙂

  13. Благодаря Тихомире за превода, от дете не ходя по irc-та и съм ги забравила тия съкращения. На нашенски даже е „Господи помилуи!“, но, ако изобщо има такъв, вероотстъпници като тия хич няма да пожали, нихихихих.

    Врате, шиьо, Енея не съм я обсебвала и не съм й дохождала 🙂

    Богомиле ти се гаври, ама снощи ми идеше да ударя по тиквата всеки родител, дето разхождаше маскираното си дете по улицата!!! Те и без това са кухи, ама защо и на децата си дълбаят мозъците от сега маамустара?! Защо, например, не ги научат на „хамкане“ на Сирни Заговезни? Селене, знаеш ли какво е това и кога се прави???

    И в заключение ще ви кажа за едно изследване:
    Обяснявали на група деца християнчета как на Шекер Байрам малките мюсулманчета получават и ядат три дена сладки работи. След това ги попитали искат ли да празнуват този чужд празник. Отговорът на комерсиалнизираните християнчета бил:„РАЗБЛИРА СЕ!“
    Попитали и група мюсулманчета искат ли да празнуват Коледа, когато получават много сладки работи и подаръци. Отговорът:„НЕЕЕЕ!“ Изводите да си ги правят хората, дето се водят по шекерлъка и лесното.

  14. покъртително

  15. Тихомир Тодоров

    Точно така.

  16. Деничеро, покъртително е, да. Лошото е, че не щете да го зацепите.

  17. що, бе, аз мисля по същия начин като тебе 🙂 не се подигравам с това … (знаех си, че трябва да поясня, ама на!)

  18. Пипи, а от къде произлиза ‘карай през просото’?

  19. Подкрепям с две ръце вдигнати високо 🙂

  20. По въпроса прочети притчата на Ани във форема на радио мила (тема концерт по желание..) в slusham.com
    Link:
    http://forum.slusham.com/viewtopic.php?f=23&t=6116&start=90

  21. Деничерски, извинявай. Наистина много прикрито и агентурно си се изказала като про-нашопразнишки и съм се въвела в заблуюдение по отношение на твоите убеждения 😉
    Пиф, да ти кажа за просото, не знаех, ама имало е общо с „цъфналата ръж“ 🙂

  22. Не го бях чувал, а вероятно има и варианти…Я кажи за ръжта, щото
    Не знам какво е просо и ръж,
    аз съм прост оооо мъж 🙂

  23. Първо, празника Вси Светии и Хелоуиин да две абсолютно различни неща. Първото е нещо, което се води християнски празник, второто е нещо, което по идея е дошло от него. Второ – идеите за раздаването на бонбони и „trick or treat“ идва от Америка. Америка празнуват не Вси Светии на 31 октомври, а хелоуийн. Съгласен съм, който празнува Вси Светии, го прави не както трябва. За горенето в ада не съм съгласен – никъде в библията не пише че отиваш в ада ако честваш едно нещо в различен ден, лично аз не мисля че като се качиш горе Христос би ти направил проблеми, че си празнувал раждането му няколко пъти годишно :Р Но по темата – Вси светии да се празнува октомври месец е грешно, да, но Хелоун е друго нещо. Така че други 31 октомври който иска може да пообикаля улиците с мен маскиран – не за да иска бонбони, а за де се почувства млад :Р

    А пипилотке, ако толкова искаш да натриеш носа на хора относно религиите, напиши една публикация за атеистите които празнуват Бъдни Вечер и Коледа. Би ми харесало да я прочета :Р

  24. От публикацията и коментарите разбрах няколко неща:
    1. Господ сън не спи, а следи кой, кога и как празнува. Това е най-важното за него.
    2. Празниците са за промиване на мозъци и децата са особено възприемчиви, когато им промиват мозъците с чуждоземски обичаи и ужасно невъзприемчиви, когато им промиват мозъците с наши такива. Кога им остава време да пораснат от това промиване – не е ясно.
    3. За българина по-важно е другите да не правят нещо, отколкото той да прави… но вие това си го знаете.

  25. Има толкова много БЪЛГАРСКИ фолклорни празници на които децата да се маскират и обикалят домовете на съседите си.

    Инересно, обаче не съм срещнал родители, закичили децата си с върбови венци, да ги водят по съседите на Лазаровден и да събират яйца за Великден…

    Интересно, но не съм срещал родители да водят децата си на коледуване – да попеят на съседите и да съберат сладки и краваи от тях…

    Интересно, ама не съм срещал и маскирани деца по Сирни заговезни да ходят по съседските къщи, да гонят злото и да ги черпят стопаните…

    Що така, бе, уважаеми? Защото не са ви казали по битьивито на културата и по нова тельевизия, че това са традицонни български празници ли? Ако не го сведат от там до знанието на народа – начи не е празник. Празник, при това традиционен, е само това което битьивито и нова обявят за празник. Тъпунгери.

  26. ъъъ, много вероятно е тея дето празнуват хелуин хич да не им пука за собствената религия, камоли от чуждата, камоли от тая статия. Просто се възползват от подходящия повод за купонче… Което е друга тема свързана с човешката глупост, която съвсем необезпокоявано се разпростира върху всички възможни занимания на човечеството, включително и българската религия и традиции…

Вашият коментар

