Български пощи – КПД 1 от 3

Вчера беше денят на пощите. Аз, точно като една пощаджийка, се забавих с поздрава към Български пощи:

Преди месец бях във Финландия. На 4 септември (четвъртък), към 5.30 ч. пуснах в Централна поща в Хелзинки три картички. Първата от тях е била получена в началото на следващата седмица (на 9 или 10 септември). Другите две картички до ден днешен не са пристигнали до адресатите си.
Общо взето излиза, че съм изхвърлила в кофата ей така 8 лева.
Хайде, не съм за парите. Но човек прави нещо, за да зарадва близките си.
Аз избрах старомодния начин, пък то излиза, че той, видиш ли, не функционира. Защо тогава съществуват Български пощи и защо сума ти хора получават заплати.

Този поздрав към Български пощи го правя тук, не защото ме ми е неудобно или ме е срам да отправя запитването за двете си картички лично и директно към тях.
Правя го тук, защото тази „съвременна” институция – Български пощи – има електронен сайт, който, представяте ли си – не работи! (нова информация – по-късно през деня е проработил, но каква е файдата). Ден след празника си, тези хора нямат работещ сайт, на който да ги „поздравя” за „отличната” работа!!!

Да са живи и здрави! И да вземат най-добре да преустановят дейността си по доставяне на писма и картички. Да си съществуват само така, заради самото съществуване, най-много да си имат каси за плащане на ток и вода (една такава женица даже ме беше трогнала преди време). Да не се лъжат хората като мен и да очакват, че като пуснат нещо то ще вземе да пристигне. Никога!

За да не звучи това като инцидент и да каже някой: „Абе случва се, човешко е” ще разкажа още една абсурдна случка-поздрав към БП:

Годината беше 2003-та. На 18 декември, по случай наближаващата Нова година от Брюксел, изпратих 10 картички. Повечето се получиха към началото на февруари. Две от тях обаче не стигнаха изобщо. Предположих, че е било заради хубавия плик. Прежалихме ги.
Шест месеца по-късно, на 10 юли 2004 г. приятелката ми, една от двамата неполучили картичките си, ми се обади. Същият ден отворила пощенската си кутия и от там се подало моето писмо с пожелания за „новата” 2004-та година. Оригинално а?!
Дълбоко се съмнявам и не очаквам подобна изненада с настоящите загубени картички.

Ако възмущението ми ви е трогнало, гласувайте за това в Свежо

14 responses to “Български пощи – КПД 1 от 3

  1. Аз изпратих 15 коледни картички от Манчестър, пристигнаха 4. Драхти и пощите!

  2. Ситуацията е 1:1 с Пощоряване (Going Postal) на Пратчет. Ама точно.

  3. Да речем, че имам вътрешна информация, че Бълг. пощи са се заели да пооправят нещата. Сериозно ви говоря. Иначе аз съм фен на Бълг. пощи, щото могат да ти свършат доста работа извън обичайните поща, колет и плащане на сметки.
    Айде засега,
    живи и здрави!
    Христо

  4. И вътрешната поща е забавна. От провинцията тръгват две писма едновременно – за мен и за сестра ми. Тя си получава нейното още следващия ден (има-няма 400км от подаването), пък аз чак след седмица, щото съм на цели 60км и не живея в обхвата на централна поща.

  5. xunap,

    дали знаеш кога ще пуснат проследяването за вътрешни колетни пратки? От месеци в сайта им пише, че предстои, но няма никакви срокове 😦

  6. Иван Папазов

    Използувам ги само за плащане на тока, но за това имам алтернатива. За друго не ги ползувам.Ако ги закрият няма да се тюхкам. Вероятно ги държат заради възрастните хора, които не могат да се научат да получават пенсиите си чрез банките.

  7. Ама тия „Български пощи“ не ги ли изкупи „Пощенска банка“? И упреците би трябвало да са към нея – както и тези към „Софийска вода“, „Чез“, „Еон“ и т.н.

  8. 2 картички по Гергьовден от Ватикана…къде ли са те?

  9. Атанас Балъкчиев

    Преди две години един мой американски приятел се опита да ми изпрати поздравителни картички от Орегон по различни поводи и също така SD със класическа музика-НЕ СЪМ ПОЛУЧИЛ НИЩО В ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ДВЕ ГОДИНИ ! Дъщерите ми бяха в САЩ и Англия по година и половина-50% от изпратените неща се получаваха/но ми се струваше,че са отваряни/ Сестра ми е 10 години в Испания-имаме загубени писма и от нея.
    Слава Богу,че има Интернет!
    За сведение обаче,всичко което съм изпращал са го получавали…включително и колети.

  10. аз много не мога да се оплача … или, всъщност мога, но то е от отношението на служителките на Пощите – мустакясали лели, които те гледат лошо и са готови да те схрускат, независимо, че си само от кокали. Иначе си получих и двата колета от Австралия.

  11. Аз пък не съм имал проблеми с пощите.
    Няколко пъти пращам разни картички, мартенички и по-големи неща до Германия и изнандващо пристигат бързо 🙂
    Е, вярно, че си е малко борба с лелките. Те винаги си мислят, че аз всеки ден пускам пратки и знам пощенски кодове и цялата процедура. Бая пот бърша от челото всеки път като отида там при условие, че предварително съм си разпчетал адреса на получателя (тези дойчовски градове не мога да ги напиша никога вярно) и съм прегледал в интернет кой адрес каде да сложа, как да оближа плика и тн 😉

  12. Лелките са истински чудовища.

  13. Pingback: Пиша ти от слънчев… | Патиланско царство

  14. Нали знаете… Радостта от на пръв поглед по-ниската цена трае доста по-кратко от тъгата по изгубената пратка.

    Ако Ви се наложи да пазарувате от САЩ – заповядайте в сайта ни.
    Ние предлагаме – 100% сигурност за пратката Ви, бърза доставка и ниски цени 😉

Вашият коментар

