Антикварна стойност

Като всяко малко момиченце и аз си имах много кукли и играчки. Със сестра ми ги бяхме кръстили всичките, бяхме ги изпонаоженили и деца и фамилии и всичко имаше сред играчките ни.

Та за Ежко! Ежко се оказа, че е страшно безценен във всеки един смисъл. Но нека първо ви разкажа за историята му, а после и за цената.

Това е една от първите ми играчки, за която имам съзнателен спомен от самото му подаряване. Подари ми го най-добрата приятелка на майка ми, която ме научи да казвам и вълшебната думичка „Моля“.
Та тя ми подари Ежко още преди да тръгна на училище. Времето си минаваше и дойде демокрацията, а с нея и борчетата. Сестра ми получи като подарък едно джудже – Денис (демократично име долетяло до ушите ни от някой западняшки филм). Та Ежко и Денис си станаха приятели, пък после по наша приумица взеха, че станаха рекетьори. Така де,за да отразят и асимилират вместо нас заобикалящата ни реалност.

Накрая се стигна до там, че по време на рекет ги видяла една бълха, която те решили да убият, за да няма свидетели (егаси, какви щуротии сме си измисляли със сестра ми!). Престъплението обаче беше разкрито и кукленската общност в нашия дом организира съдебен процес, на който Ежко и Денис бяха осъдени и наказани справедливо.

След това те преживяха душевен катарзис. Денис се ожени и си проима дете. Ежко остана заклет ерген, но за сметка на това осинови една друга малка играчка и така – щастлив край!

Обаче! Обикалях аз преди около месец из Брюксел със сестра ми и се отплесваме във витрината на един магазин, в който продават стари, антикварни играчки. И какво виждат очите ни! О невероятност! Ежко на витрината!

Вярно не съвсем същия. По-стар и по-западняшки и изпипан. В разликата можете да се уверите сами.
Като цяло са еднакви, моя Ежко е по-широко разтворили ръце, но това е заради славянската му душа. Цялото лице е същото, само белгиеца е по-добре изпипан – там където са бръчките му е потъмнено с черно – по-изразен е, но и по-стар изглежда. Устата на Ежко е с червено и е само една линия, а на събрата му е розовка и устните са плътно нарисувани, същото се отнася и за очите. И най-важната разлика – чужденеца има жена и дете, пък мой Ежко е произведен само той.
Замислих се. Явно е, че чужбинските ежковци са доста по-стари. Предполагам, че някой технолог в завода за детски играчки е получил такъв, чужбински ежко и в резултат на това му е направил отливка на лицето и е наподобил тялото. Като резултат се е появил нашенския Ежко, който толкова много ме е радвал откакто се помня. Мисля, че това е най-правдоподобното обяснение. Пък после – никакво чуждестранно влияние не било прехвърляло завесата! Моята любима играчка е копие на западна такава, направо подривна дейност и шпионаж от висша класа.

Гледахме със сестра ми, гледахме и цъкахме с език. Докато не забелязахме етикета на чужбинския ежко. Да имаше цена. И като я видяхме и двете загубихме ума и дума!
Деветдесет и пет евро, 95! Почти сто евроса!!! Моят мил, скъп Ежко може да струва толкова много пари?! Още повече, че за собствениците на магазина сигурно може и по-ценен да е, защото това е копие от чужда страна и т.н. Сестра ми предположи, че след петдесеттина години сигурно ще можем да го продадем и за двеста…

– НЕЕЕЕЕЕЕ! – и двете викнахме едновременно и се нахилихме. Не си даваме бившия рекетьор! 🙂

Направихме малко снимки на ежковското семейство и си тръгнахме, договаряйки се никога да не казваме на Ежко колко струва, че току виж се надул сред другите играчки 🙂

One response to “Антикварна стойност

  1. Ха, а твоят Ежко е ерген. Не смяташ ли, че е егоистично да си намерила някакъв корен, клон или каквото е там от родословното дърво на Ежко и да не му кажеш – засрами се!
    А че онзи е по стар се вижда от далеко. Я виж колко е прошарена косата му и как са му отекли очите… пенсионер… ама белгийски 😉
    Колкото до копието… според мен твоят Ежко може би е копие на руски събрат, също както и западния. Помисли по това 😉

Вашият коментар

