Може ли една касетка?

Писах ви наскоро за Незнайко, а и razmisli каза, че евентуално, неговите и на Карфичка приключения са изображение на социалистическата утопия. И в тази връзка се сетих за детските ми касетки (касетка беше всемирния аудио-носител, преди появата на ЦД-то). Като малка имах „невероятния“ шанс да имаме вкъщи касетофон, че и уредба с касета и грамофон едновременно! За мое лично ползване си беше касетофона, унаследен от баща ми, който си го бил купил с първите изкарани парички.
Та в ония години моите приятели имаха плочи с приказки, а аз – касетки. Малко завиждах на тях, защото плочата ми изглеждаше изобретение по-тайнствено – търкаш с малко кадифено парцалче, пускаш – върти се. Пък и нашия грамофон не покриваше изцяло плочата – дизайнерско решение явно – само 1/4 от нея, а другото стърчеше навън…абе направо летяща чиния. Но да се върна на касетките – имах поне дузина. На майка ми, някъде към четвъртата ми година, й мина мерака да ми чете приказки за лека нощ и откри аудиокасетките с приказки. И аз клъвнах, и всяка вечер преди лягане отивах при родителите ми с дежурния въпрос:
– Моооже ли приказка за лека нощ?
И една от най-любимите ми беше за Незнайко и Карфичка в Слънчевия град. Наизуст знаех цялата касетка и и до ден днешен си спомням песничките!
На гражданина Геврек:

Сутрин рано, на закуска
всеки иска да си схруска,
поне едничко, едничко само –
геврече за закуска.
Аз, Геврек си имам грижа –
пръв гевреци да нанижа.
И тогава, в павилиона
ги закарвам с камиона…

А песничката за утопичния Слънчевия град, описан от razmisli, беше изпята от дуета на Незнайко и Карфичка:

Къщите не са от слънце
и са малки като зрънце.
Няма никаква ограда –
все едно си на площада.
А по улиците чисти
и по плочките сребристи
има маси подредени
със фъстъци и бадеми…

Та така за Слънчевия град. Песничките целите не мога да ги изкарам, защото винаги заспивах преди свършването на приказката и касетката, и затова края си спомням най-малко 🙂

7 responses to “Може ли една касетка?

  1. „Съвест твоя се наричам
    и на тебе не приличам.
    Тихичък ми е гласецът,
    пречи му дори ветрецът,
    затова не чуваш ти
    мойте думички добри…“

    „Къщите не са от слънце
    и са малки като зрънце.
    Няма никаква ограда,
    все едно си на площада.
    А по улиците чисти
    върху плочките сребристи
    има маси подредени
    със фъфтъци и бадеми.

    Дрееееебооооосъчета вежливи
    с дрешки чисти и красиви
    се разхождат между тях,
    а пък други търпеливо
    си играят мълчаливо
    лото, домино и шах.

    Ах каква е красота в този град на радостта,
    ах каква е красота в този град на радостта!“

    А ето ти и място

  2. *мястото, където можеш да си дръпнеш приказката: http://shmirgi.data.bg/detski_prikazki/
    prikazki_neznaiko_v_slanchevia_grad.mp3

    Откачам по Незнайко – случвало се е да заспивам с глава върху касетофона…

  3. Хехехех, как можах да забравя последното куплетче, изпято от Карфичка?!
    Иначе всички приказки си ги дръпнах и аз по празниците, когато подготвях диск с тях за една малка, сладка, петгодишна хитруша. Надявам се да се запали по тях, както и аз навремето! Само дето с новите технологии ти се спестява удоволствието да „обръщаш от другата страна“ 🙂
    И пак между другото – от всички други приказки, никъде в нета не намерих „Златната рибка“ и другите две приказки на Пушкин, също драматизирани 😦

  4. може ли едно копийце на този диск, а?

    може ли може ли може ли може ли ?

  5. И питаш?! За малкия ви бонбон – обезателно! 🙂

  6. 🙂 Не я знаех тази плоча/касетка, тази приказка сигурно е адаптирана от голямата, мерси за забелязването. Ама касетките и мен са ме спасявали 😀

  7. чакаме си диска! скоро! 😀

Вашият коментар

