За много години бакшиш!

Настана Нова година, време за прибиране след това, както и момента да се ползваме от услугите на таксиджиите!
Това естествено ми се случи в първите ранни часове на лето 2008мо. За да съм точна – в 5 часа сутринта се разигра следната сценка:
Кооперативния пазар на града в Града – Люлин. На стоянката седяха три таксита: едно от най-необичаните и непредпочитани от мен фирми, което отпадна на секундата като възможност; следващите две бяха на компанията „За едно евро“, която аз лично най-често ползвам и смятам за една от най-коректните на софийска територия. За това и споделям името й, не за да правя реклама, ами за да онагледя, как навсякъде има всякакви.
Отправяме се, двама човека, към първото от двете таксита – все пак имаме чувство за справедливост и е естествено да отидем при по-предния и от повече време стоящ на седянката таксиджия.
Отваряме вратата, от която лъхва на цигарен дим и две преценяващи очи поглъщат информацията излъчвана от щастливите ни, ухилени лица.
– Добър вечер и за много години! Дали ще ни откарате до Едикойси квартал? – Отвътре притежателя на снизходителния поглед отговори:
– Нали знаете, че е двойно?
– Кое е двойно?
– Това, което покаже апарата се смята по две.
– Ами ние преди 12 ч. говорихме с диспечерите на компанията Ви и те казаха, че тарифите са си нормални.
– Който иска нормални, да си седи дома.
До някъде очаквах подобна реакция и не се ядосах. От друга, преди 12 ч. наистина се пробвахме да си запазим такси и от компанията казаха, че двойни тарифи няма да ги бъде. Погледнахме към следващото такси и аз бях 100% сигурна, че всеки друг таксиджия ще ни отреже по същия начин! Но все пак се пробвахме и пак:
– Честита Нова Година! Ще ни откарате ли до Едикойси квартал? – Отвътре един нямащ 30ина години шофьор отговори с леки нотки на недоверчивост в гласа:
– Честита и на Вас! За какво Ви върна колегата? – явно се притеснява човека от всякакви пияни и лумпени, нормално.
– Ами каза, че кара на двойно. И Вие ли така?
– А, няма такова нещо. Каквото покаже апарата това е. – Не повярвахме направо!
Шофьорът се оказа много свеж и разговорлив, драго да ти стане.
– То е достатъчно, че си карам нощно време. Пък че карам тая нощ – хората така сами бакшиши дават, кой колкото може и си прецени. Аз тия дерибейства не ги разбирам.
И така момчето ни извози, само в буквалния смисъл на думата. Даже ми се стори, че за първи път това разстояние го минахме за толкова малко пари и когато пристигнахме с удоволствие му дадохме бакшиш, че и аха двойно щяхме да му платим, така от кеф!
Както и във всяка друга професия има червиви ябълки, но има и свестни хора. Със спътника ми това си мислехме – на оня първия таксиджия, дали учителя на детето му в замяна на това двойното ще каже:
– Отлично моето дете, ама на половина!
Или в магазина:
– Хубаво, ама защото ми е рожден ден днес, всичко продавам двойно.
Каквото посееш – такова ще пожънеш! Да е живо и здраво момчето! Направо името му трябваше да взема да го напиша тук за поощрение! Жив и здрав да е и доходна и безаварийна на него и тези като него! Другите…то си е за тях.

6 responses to “За много години бакшиш!

  1. Мдамм – нищо де, тя хубавата дума не се нуждае от адрес. Спокойно – пожеланията ти ще го стигнат, пък дано някой таксиджия те чете и си вземе бележка!

  2. ти тия таксиджии, които могат да четат нямат нужда от бележка…

  3. абе ти мани, ма и на мене наскоро ми се случи нещо подобно.

    почва да ме гризе съмнение, че и измежду бакшишите вече почнаа да се срешат некви `ора.

    следват политиците. само там още `ора нема, па и не сам чувал да е имало

  4. Сладкооо 😉
    Едно евро казваш. Аз пък харесвам за един долар, макар че наскоро ме забравиха. Звъннах, поръчах.
    И после ни вест, ни кост. Е, то беше два посреднощ, но все пак…

  5. Един долар рядко срещам, и за това не се возя при тях. Пък и колкото и стереотипно да е мисленето ми – повечето им шофьори са от малцинствен произход и не се чувствам комфортно да се возя вечер сама с тях.
    Два – три, няма значение, трябвало е да се обадиш и да ги нашокаш 🙂

    А хората са навсякъде и вярно само при политиците има някаква радиация дето ги дефектира…Трябва да си гласуват вредни и по 2-3 кофички кисело мляко дневно! 😀

  6. сл.номер 4..

    Здравейте, незнам как ще реагирате но аз съм шофьор към фирмата „За едно евро“. Много ми харесаха думите на Svetlina и дано все така да продължава да говори е не само тя но важното е,че има и такива хора – аз съм един от малкото свестни шофьори,дано всички колеги станеме единни и да сме като едно голямо семейство както между нас си така и с клиентите 🙂

Вашият коментар

