Гази пешеходеца!

dsc07228.JPG
Да, гази пешеходеца! – императив!
Какво ме наведе на това малко стряскащо заключение?
Говорихме си тези дни за колчетата на Графа. Покрай тях се сетих за нещо друго:
Преди около месец на ХМС-то направиха надлез за пешаците, за да не ги газят когато пресичат на червено. А спомняте ли си какви бяха коментарите на гражданите?! Особено на най-бавните и уязвими – възрастните хора и майките с колички: „Ауууууу, никой не ни е питал!“, „Ние нямаме време!“ и „Как ще се изкачим и слезем?“. Един човек не се намери да каже нещо положително за надлеза! Пълно с пекани възрастни хардкор стрийт сърфисти!
Точно когато почти забравих надлеза попаднах на нова инициатива на общината, този път на Ботевградско шосе. Решили да се погрижат за живота на съгражданите си, макар и предизборно, преди две-три седмици извършиха подмяна на старите огради с нови.
Старите огради бяха надупчени като швейцарско сирене от пешеходците, които слизайки от трамвая, толкова бързат да се приберат в къщи, че предпочитат да търчат между влизащите в София коли, отколкото да използват подлеза. Е от време на време някой дава фира, ама карай.
Та, за новата ограда ми е мисълта! Опънаха я за около седмица. Ограда за чудо и приказ: на спирките мантинела, май от алуминий направена, а след спирката се опва една ми ти телена ограда, ехейййй.
И какво направи вечно недоволния данъкоплатец, гражданина на София, дето води война срещу убийците на пътя? Вместо да видя как се тропва едно хоро за новата придобивка видях как точно за ТРИ, 3 (с цифри) дена след пълното завършване на оградата на една от спирките зейна дупка!!! Минаха се не минаха два дена и от другата страна зейна пробив. После и на следващата трамвайна спирка. Бързат хората видиш ли.
Изобщо като се замисли човек колко пари са били хвърлени от нашите данъци за тази ограда и му иде да отиде и да набие някой! Но кой?! Кой, като точно ние сме си хвърлили парите на вятъра. Дето все сме недоволни, че нищо не се прави за добруването ни. Ами ето – прави се и ние си го правим, а докато го правим ще заслужаваме само едно: Гази пешеходеца!

dsc07230.JPG

5 responses to “Гази пешеходеца!

  1. Pingback: майка, шофьор, пешеходец « simplyblue

  2. мисля, че ще минат мноого години, дорде „не умре и последният, който помни робството“ (цитатът е от билията). лошото е, че като сгазиш дебилна бабичка, те съдят като за човек

    от друга страна… има шофьори, които моментално би трябвало да се озоват зад решетките. задълго. без право на помилване

  3. Хубаво е да знаеш, че надлеза при ХМС има асансьори за възрасни хора и инвалиди.И млади го ползват.Не знам от къде си взел тези думи на „пекани възрастни хардкор стрийт сърфисти“.Когато нямаше светофари, аз съм свидетел поне на 5 прегазвания на млади хора, на възраст до 20 години.Един от тях ми е съсед.

    дебилна бабичка= Слаба бабичка=може би, твоята баба.

  4. Да започна от начало.
    За шофьорите не съм казала думичка, защото за тях се казва достатъчно и и аз се боря с това как да ги науча да ми спират на зебра.
    Конкретната отсечка на Ботевградско: подлезите са чисти, осветени, охранявани и имат релси за колички, и да, намират се хора (като мен онзи ден), който да помогнат на майка с количка, за да не се мъчи по стълбите.
    За аснасьорите на ХМС знам,описах първосигналната реакция на жителите.
    За бабите – аз не ги деля на грамаж. Моята е на 76 и чака да светне зелено, поне когато сме заедно не нарушава правилника.
    И Kanew, малко ми е трудно да разбера на мен ли говориш. Аз лично много се радвам на придобивки като надлеза, но те не отменяват задължението на пешеходците да познават правилника за движение по пътищата добре колкото и шофьорите. Лично аз не бих искала да газят абсолютно никой!
    Заглавието е избрано нарочно и съвсем волево, за да се замислиш утре като тръгнеш да пресичаш на място където не ти е мястото.
    Чуждиците не ги обичам, но в случая реших да заема от личната си глава израза „пекани възрастни хардкор стрийт сърфисти“, защото ми звучи добре.
    И последно Kanew – Pippilota Mentolka стои за женски род 🙂

  5. не бе, човек, явно нещо не си ни доразбрал.

    аз визирам ТОЧНО дебилните възрастни хора, които са навикнали вечно да им се сваля шапка. всички ние да работим и да мислим ЕДИНСТВЕНО за тях.

    причината е в управниците ни. те първо изядоха и окрадоха фондовете, които тези хора са сбирали стотинка по стотинка в продължение на десетиления. след това окрадоха личните им спестявания.

    а от друга страна непрекъснато ги ухажват, тъй като от седем милиона население в българия пенсионерите са над два милиона.

    а това си е близо една трета от електората

    и така: активното население мрази пенсионерите, защото се чувства окрадено, а пенсионерите мразят активното население, понеже е окрадено

    такива ми ти работи

Вашият коментар

