Една тема – две изпълнения

В ефира се въртят едновременно две реклами. Едната я виждам в почти всеки рекламен блок, другата засякох само веднъж, за съжаление.

Въртяната е на Каменица – с тяхната си група младежи мъже костюмари нашенски смотаняци. Уж опечалени, уж за приятел жалят, а то – сватба, в детайли и кич:

Втората е на Tullamore Dew – група костюмирани готини ирландци. Уж тъжни, уж на гробището пеят опечалени, а то – сватба. Изчистено и само с малко от булката:

Така или иначе идеята не е много нова, май и преди сме я виждали в употреба. Тези двете, една до друга, обаче ми напомнят за оня виц,  в който, когато на готин човек му е тъжно това е „джаз” , а когато на кофти човек му е весело това е „чалга”. Те така и с реализацията на идеята се е получило. Или пък – какъвто таргета – такава и рекламата.

 

п.п. А ето и как нашите оплескват дори качествена идея като Tullamore-ската. Защо да е фино, като можем да мацнем един голям надпис, за да няма неразбрали:

tullamore

About these ads

9 responses to “Една тема – две изпълнения

  1. Права си за всичко, освен за едно: не е „джаз“, а е „блус“. ;-)

  2. Много общо и нищо общо :) или казано по-иначе евтина реклама vs. скъпа реклама. Като в това влагам всичко – от идеята, до излъчването, като се мине през сценарий, кадриране, актьори, дори времетраене … абе пипнатото си е пипнато, направено с любов. На Tullamore все са им за пример рекламите :) Пък аз съм с професионално изкривяване и адски трудно виждам, камо ли да харесам реклама. Евала на пичовете!

  3. Извинявам се, че правя коментар след коментар, ама сега го формулирах най-добре. Показала си ни разликата между кича и пича. Тъжна констатация за родния ефир.

  4. Анонимен

    Рядко е да видиш хубава българска реклама,за съжаление.Тази на Тullamore е излишно да се кометира.Някой знае ли кои са актьорите в тази на Тullamore?

  5. @Juliapulia – поне като картина/лента и каменицката реклама не изглежда да е евтина/снимана от кабеларка :) за „кича и пича“ много добре звучи :)
    Но, ако мислите, че рекламата на Tullamore не може да звучи зле, изчакайте малко след 11 ч. вечерта – на второ заглеждане в нея – нашенците тотално са я осрали (а мислехте, че не може!). Освен че е супер окастрена, не оставят да видим небрежно подаваната бутилка, а вместо това изпльоскват едно огромно оранжево/прозрачно, направено на windows paint лого на уискито върху двойката…
    Анонимен, актьорите не ги знам, но ето малко повече за направата на филма.

  6. Анонимен

    Pippilota Mentolka благодаря за информацията.:)

  7. Рекламата е окастрена по една много проста причина – пари. Цялата реклама е над две минути, а тв рекламата се заплаща на базов спот от 30 секунди, които струват хиляди левове. Чисто бюджетно Tullamore не може да си позволи толкова дълга реклама в телевизия, ако иска да насити с нея – демек или цялата реклама в по-малко излъчвания, или част от нея, но повече показвания. Просто нашият пазар е малък за толкова дълга реклама, поне в момента.

    Малеее, верно съм с тежка професионална деформация

  8. Да, ясно е това – фактор време:) Въпросът е, че вместо да пуснат кадъра с връткането на бутилката между приятелите, нашите изпльоскват горното (ей сега направих един скрийн шот и го пускам горе) – което е супер евтинджоско и изси*ане на цялата идея.
    Абе, вий не си ли търсите копирайтъри, че съм решила да сменям професионалната си кариера ;)

Вашият коментар

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s